Εντυπωσιακή ανάπτυξη εμφανίζουν τα λιμάνια του Κατάρ κατά το α’ εξάμηνο του έτους.
Ειδικότερα, συνολικά μέσω των λιμανιών του Κατάρ διακινήθηκαν 218.330 τόνοι κατασκευαστικών υλικών τους πρώτους έξι μήνες του έτους έναντι 177.000 τόνων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+24%) ενώ σε ότι αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αυτή ανήλθε στα 661.331 εμπορευματοκιβώτια το α’ εξάμηνο, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 2,5%, σύμφωνα με στοιχεία του Mwani Qatar.
Ίδιο είναι το σκηνικό και για την κρουαζιέρα καθώς το Κατάρ επισκέφθηκαν 100.077 επιβάτες κατά το πρώτο μισό του έτους μέσω διαφόρων κρουαζιερόπλοιων.
Παράλληλα κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2019, 1.828 πλοία προσέγγισαν τα λιμάνια Hamad, Doha και Ruwais, δείγμα του ότι η περιοχή αναδεικνύεται σταδιακά σε σημαντικό θαλάσσιο κόμβο.
Σημειωτέων ότι και το 2018, οι καταριανοί λιμένες απέδωσαν αρκετά καλά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και προϊόντων κτηνοτροφίας να οδηγούν την ανάπτυξη αυτή.
Το γεγονός ότι τα λιμάνια του Κατάρ αναδεικνύονται σε πολυσύχναστους κόμβους, αποκτά ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2017, η Σαουδική Αραβία, τα ΗΑΕ, το Μπαχρέιν και η Αίγυπτος διέκοψαν κάθε διπλωματική και εμπορική σχέση με την Ντόχα κατηγορώντας το Κατάρ ότι συνεργάζεται με το Ιράν προς ενίσχυση τρομοκρατικών ενεργειών. Ως συνέπεια του εμπορικού του αποκλεισμού κατά το διετές αυτό διάστημα, το Κατάρ είχε στραφεί προς τρίτες χώρες, εισάγοντας περισσότερα εμπορεύματα από Τουρκία και Ιράν μέσω των κόμβων του Κουβέιτ και του Ομάν.
Φωτό: Pixabay