
Υπέρτιτλος: Την ανηφόρα έχουν πάρει οι τιμές του LNG σε έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς παγκοσμίως λόγω… καρτέλ
Το Ινστιτούτο Οικονομικών της Ενέργειας της Αυστραλίας (IEEFA) προειδοποίησε ότι η χώρα πιθανόν να καταλήξει σύντομα στο σημείο να εισάγει μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου για να καλύψει έως και το 90% των αναγκών της σε φυσικό αέριο, καθώς η βιομηχανία φυσικού αερίου της χώρας προσπαθεί να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση.
Οι τιμές του φυσικού αερίου για τους εγχώριους καταναλωτές στην Αυστραλία έχουν τριπλασιαστεί από το 2014, με αποτέλεσμα ορισμένες βιομηχανίες να οδηγηθούν στο κλείσιμο εξαιτίας του υψηλότατου κόστους ενέργειας, παρά το ότι η παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου εκτοξεύθηκε στα ύψη.
Οι επικερδείς εξαγωγές που κλείνονται με συμβόλαια αποδεικνύονται πολύ πιο προσοδοφόρες για τους παραγωγούς, από ό,τι θα ήταν για τους ίδιους η προώθηση φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά, και αυτό παρά την πρόσφατη πτώση των διεθνών τιμών του LNG.
Μεγάλη μερίδα πολιτικών της Αυστραλίας, τόσο του κυβερνητικού στρατοπέδου της κυβέρνησης του Σκοτ Μόρισον όσο και της αντιπολίτευσης, υπερψήφισαν, παρά τις επιμέρους αντιδράσεις, την περικοπή των τιμών του φυσικού αερίου που πρότεινε η αυστραλιανή κυβέρνηση, προτείνοντας, επιπλέον, την υιοθέτηση ενιαίας ενεργειακής πολιτικής μέσω της οποία θα εξασφαλίζεται η ύπαρξη διαθέσιμων ενεργειακών αποθεμάτων.
Η έκθεση της IEEFA αφήνει να εννοηθεί την ύπαρξη καρτέλ από τις εταιρείες παραγωγής φυσικού αερίου προκειμένου να ωθήσουν προς τα πάνω τις τιμές. Σύνδεσμοι και φορείς καταναλωτών καθώς, επίσης, και η αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού υποστηρίζουν τα σχέδια δημιουργίας ενεργειακών αποθεμάτων, εν αντιθέσει με τον αυστραλιανό Πετρελαϊκό και Εξορυκτικό Σύνδεσμο ο οποίος υποστηρίζει ότι μία τέτοια ενέργεια θα οδηγούσε σε αύξηση και όχι σε μείωση των εγχώριων τιμών του φυσικού αερίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ