«Διχογνωμία» στην Ιαπωνία… λόγω άνθρακα

«Διχογνωμία» στην Ιαπωνία… λόγω άνθρακα

78
«Διχογνωμία» στην Ιαπωνία… λόγω άνθρακα

Ένας σημαντικός αριθμός ανθρακωρυχείων στην Ιαπωνία  έρχεται αντιμέτωπος με αντικρουόμενες προοπτικές της αγοράς καθώς από τη μία υπάρχει μια σημαντική βραχυχρόνια ζήτηση για θερμικό άνθρακα ενώ από την άλλη μακροχρόνια η χώρα καλείται να μειώσει τη χρήση του όπως συμβαίνει και με άλλες ασιατικές χώρες.

Σύμφωνα με τo Reuters, στην Ιαπωνία, η οποία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα άνθρακα στον κόσμο πίσω από Κίνα και Ινδία, αναμένεται να επαναλειτουργήσουν εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση άνθρακα συνολικής ισχύος 10 GW τις προσεχείς εβδομάδες προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη  ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες.

Δεδομένα, τα εν λόγω εργοστάσια προτιμούν την χρήση του άνθρακα, ο οποίος είναι αρκετά πιο φθηνός από πηγές ενέργειας όπως το LNG. Mε δεδομένο ότι για την παραγωγή ισχύος 1 GW απαιτούνται περίπου 3,5 εκατ. τόνοι άνθρακα, τότε είναι πιθανό οι εισαγωγές να αυξηθούν το προσεχές διάστημα, παρά το γεγονός ότι κατά τους πέντε πρώτους μήνες του έτους αυτές μειώθηκαν κατά 3% στους 75,3 εκατ. τόνους.

Από την άλλη, σε μακροχρόνιο ορίζοντα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, trading houses αλλά και τράπεζες φαίνονται απρόθυμες να επενδύσουν σε νέα projects θερμικού άνθρακα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έκθεσή του το Institute for Energy Economic and Financial Analysis (IEEFA) σημειώνει ότι περίπου μισά από τα προγραμματισμένα projects είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθούν ενώ πρόσφατα το υπουργείο περιβάλλοντος της Ιαπωνίας ανέφερε ότι είναι αντίθετο στην δημιουργία ή αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών ενέργειας με τη χρήση άνθρακα.

Τέλος παρά το μεγαλύτερο κόστος του, το LNG μακροχρόνια φαίνεται να κερδίζει έδαφος καθώς εκτιμάται ότι την επόμενη δεκαετία οι προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου θα αυξηθούν κατά 50% από τα τρέχοντα επίπεδα.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.