
Το παγκόσμιο χρέος προς την Κίνα αυξήθηκε κατά 10 φορές μεταξύ του 2000 και του 2017, σύμφωνα με εκτιμήσεις γερμανικού thinktank, το οποίο εκφράζει, παράλληλα, ανησυχία ως προς τις επιπτώσεις που θα έχει η εξέλιξη αυτή στην παγκόσμια οικονομία.
Το 2000 το παγκόσμιο χρέος προς την Κίνα ανερχόταν σε 500 δις δολάρια, ενώ το 2017 το ποσό αυτό ανήλθε στα 5 τρις δολάρια, το οποίο αντιστοιχεί στο 6% του παγκόσμιου ΑΕΠ, εν συγκρίσει με το 1% για το έτος 2000. Το 80% εκ των 5 τρις δολαρίων αφορά χρέος των αναδυόμενων οικονομιών προς κινεζικές τράπεζες.
Ωστόσο, αναλυτές του γερμανικού Ινστιτούτου του Κιέλου εκτιμούν ότι 50% της κινεζικής χρηματοδότησης δεν συμπεριλαμβάνεται στα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, δημιουργώντας ανησυχίες για τη διαφάνεια των δανείων που χορηγούν οι κινεζικοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί, ιδίως προς χώρες με μη ανεπτυγμένες οικονομίες.
Σχεδόν το 80% των αναδυόμενων και αναπτυσσόμενων χωρών είχαν λάβει κάποιας μορφή δανεισμό από την Κίνα το 2017, με το συνολικό χρέος τους προς αυτήν να ανέρχεται σε 380 δις δολάρια. Σε αντιδιαστολή, το χρέος αυτών των χωρών προς την Ομάδα του Παρισιού (μία ομάδα 22 δυτικών κατά βάση χωρών που συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων ΗΠΑ, Ιαπωνία, Γερμανία, Ρωσία) ανερχόταν σε 246 δις δολάρια.
Παρά το ότι το 85% των δανείων συνάπτεται σε αμερικανικά δολάρια, συχνά ορισμένα δάνεια χορηγούνται προς κινεζικές εξωχώριες χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις προκειμένου να αποφεύγεται ο απευθείας δανεισμός σε κυβερνήσεις οι οποίες έχουν υψηλό κίνδυνο χρεοκοπίας. Μέσω της διαδικασίας αυτής δεν υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης προς την Παγκόσμια Τράπεζα και το ΔΝΤ, καθώς οι θεσμοί αυτοί τηρούν στοιχεία μόνο για το δημόσιο χρέος και τους διατραπεζικούς δανεισμούς.
Φωτό: Edward He/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τη δυνατότητα μιας πρώτης γνωριμίας με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είχε η Αμερικανίδα Πρέσβης Κίμπερλι Γκίλφοΐλ σε εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα το Propeller Club…

Το οριστικό σχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2026, κατέθεσαν σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης και ο υφυπουργός…

Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, για…

Στη σύλληψη δύο αλλοδαπών για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών προχώρησαν στελέχη του γραφείου ασφαλείας του κεντρικού λιμεναρχείου Πειραιά επιβεβαιώνοντας την αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…

Τη συμμαχία Maritime Association for Clean Seas (MACS), η οποία θα εστιάσει στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων σε όλη την αξιακή αλυσίδα της ναυτιλίας,…

Οι τεχνολογικοί γίγαντες Nvidia και Microsoft ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια και 5 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα στη νεοσύστατη εταιρεία που εξειδικεύεται στην…

Ένα από τα σημαντικότερα έργα αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης εισέρχεται πλέον στη φάση υλοποίησης, καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. και η «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ