
Την Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ενεργοποίησε η κατάρρευση της κινεζικής Baoshang Bank, με την πρώτη να ενισχύει τη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος της χώρας με 125 δις δολάρια, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο πιστωτικός κίνδυνος θα επηρεάσει την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας.
Τα κέρδη της Baoshang Bank, η οποία δραστηριοποιείται στην εσωτερική Μογγολία, ανέρχονταν το 2017 σε 600 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, σε έκθεσή της η Τράπεζα ανέφερε ότι τα μη εξυπηρετούμενα δάνειά της ανέρχονταν -με συγκρατημένες εκτιμήσεις- σε 90 δις δολάρια με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της και τον επακόλουθο συναγερμό της διατραπεζικής αγοράς.
Ήδη εκφράστηκαν ανησυχίες για μία νέα «Lehman Brothers», με πάγωμα της πιστωτικής επέκτασης και παύση του διατραπεζικού δανεισμού, όπου οι Τράπεζες φοβούμενες η μία την κατάρρευση της άλλης σταμάτησαν να αλληλοδανείζονται. Παρά το γεγονός ότι οι χρεοκοπίες στις κινεζικές τράπεζες είναι σιωπηρά εγγυημένες από το κράτος, η περίπτωση της Baoshang ταρακούνησε την κυρίαρχη πεποίθηση της ισορροπίας του κινεζικού τραπεζικού συστήματος.
Τραπεζικό στέλεχος της Societe Generale ανέφερε ότι είναι απόλυτα λογική εξέλιξη «μία πιθανή όσο και δυσάρεστη ανατίμηση του ύψους δανεισμού των μεγάλων κινεζικών τραπεζών προς τις μικρότερες τράπεζες», οι οποίες στηρίζονται στη διατραπεζική αγορά για τη ρευστότητά τους.
Η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ήδη διοχέτευσε 600 δις γουάν (125 δις δολάρια) στο σύστημα και παρείχε άμεσα εγγυήσεις επί των καταθέσεων. Παρά τη σχετική ισορροπία που επήλθε
από την κίνηση της Κεντρικής Τράπεζας, η συνεχιζόμενη εμπορική διαμάχη Κίνας–ΗΠΑ ενδεχομένως να θέσει σε μεγαλύτερη και διαρκή πίεση την οικονομία της χώρας.
Η επίσημη γραμμή του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας για την κατάρρευση της Baoshang είναι ότι πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση, κάνοντας λόγο για παράνομες χρηματοδοτήσεις της πλειοψηφίας των μετόχων με τα κεφάλαια της Τράπεζας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ