
Τα αποτελέσματα χρήσεως 2018 ανακοίνωσε το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group, θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG) την Μ.Τετάρτη 24 Απριλίου.
Ειδικότερα όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, οι ενοποιημένες πωλήσεις άγγιξαν τα 365,40 εκατ. ευρώ έναντι 271,54 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017 ενώ τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 57 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 59,55 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017.
Τα κέρδη του Ομίλου μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν στα 17,11 εκατ. ευρώ έναντι 1,25 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017.
ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ
Με την εξαγορά της HSW και την ενοποίηση των στοιχείων της με τη μέθοδο της ολικής ενσωμάτωσης από 1.6.2018, ο στόλος της Attica Group υπό τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways» αριθμεί 29 πλοία, εκ των οποίων τα 20 είναι συμβατικά επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία και τα 9 ταχύπλοα. Όλα τα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο και φέρουν την ελληνική σημαία. Τα πλοία του Ομίλου πραγματοποιούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό και Σποράδες) και στις γραμμές σύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας (Αδριατική θάλασσα).
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου, λαμβάνοντας υπόψη την ενοποίηση των στοιχείων της HSW από 1.6.2018 ανήλθε σε 6,66 εκατ. επιβάτες, 953,35 χιλ. Ι.Χ. οχήματα και 362,49 χιλ. φορτηγά οχήματα.
Στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης τα πλοία του Ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με πλοία της ΑΝΕΚ.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΝΕΑ / ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018 ολοκληρώθηκε η εξαγορά ποσοστού 98,83% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW έναντι συνολικού τιμήματος 152,57 εκατ. ευρώ Η Attica Group κατέβαλε συνολικά τοις μετρητοίς 109,11 εκατ. ευρώ. Το υπολειπόμενο οφειλόμενο ποσό προς τους πωλητές εξοφλήθηκε με την παράδοση σε αυτούς συνολικά 24.145.523 νέων μετοχών της Attica Group, ονομαστικής αξίας Ευρώ 0,30 και τιμής διάθεσης Ευρώ 1,80 ανά μετοχή.
Κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου του 2018 και αρχές του 2019 ο Όμιλος προχώρησε στην υλοποίηση της λειτουργικής ενσωμάτωσης της νεοαποκτηθείσας HSW.
Κύρια έργα της λειτουργικής ενσωμάτωσης αποτέλεσαν:
– Η ένταξη του στόλου των πλοίων της HSW στον Όμιλο και η επιχειρησιακή αναδιάταξή του βάσει των αναγκών της εγχώριας αγοράς καθώς και των σχετικών προβλέψεων της εγκριτικής της εξαγοράς απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
– Η αξιολόγηση, ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων, εφαρμογών και διαδικασιών και η μετάπτωσή τους στα πληροφοριακά συστήματα και διαδικασίες λειτουργίας της Attica Group.
– Η αναδιάταξη επιχειρησιακών μονάδων του Ομίλου, όπου κρίθηκε απαραίτητο.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών, η διαχείριση των εργασιών των θυγατρικών της Attica Group γίνεται πλέον κάτω από ενιαία διοικητική δομή.
Τον Δεκέμβριο του 2018 η Attica Group αναχρηματοδότησε μεγάλο μέρος του τραπεζικού δανεισμού της. Ειδικότερα, προέβη στην οικειοθελή προπληρωμή στην Fortress Investment Group του ομολογιακού δανείου που εξέδωσε στις 5.8.2014 η θυγατρική της εταιρία Blue Star Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε. (η «Blue Star»), έναντι ποσού Ευρώ 105,4 εκατ. εκ των οποίων ποσό Ευρώ 87,0 εκατ. αφορά την προπληρωμή του ανταλλάξιμου ομολογιακού δανείου έτσι ώστε να μη λάβει χώρα η μετατροπή του σε μετοχές της Εταιρίας.
Η προπληρωμή του ποσού των 105,4 εκατ. ευρώ πραγματοποιήθηκε με την ανάληψη νέου δανεισμού που έλαβε ο Όμιλος Attica με σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Η Διοίκηση εξετάζει σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών του Ομίλου με νέους συνδυασμούς δρομολογίων, περαιτέρω ανάπτυξή του σε νέες αγορές καθώς και τη δυνατότητα αύξησης της μεταφορικής ικανότητάς του.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ