Panamaxes: η κερδοφορία τους στα χέρια των Κινέζων

Panamaxes: η κερδοφορία τους στα χέρια των Κινέζων

500
Panamaxes: η κερδοφορία τους στα χέρια των Κινέζων

Toπως διαμορφώνεται το σκηνικό γύρω από την αγορά των Panamaxes ελέω των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα, αναλύει σε πρόσφατη έκθεσή του ο οίκος Drewry.

Συνοπτικά η Drewry αναφέρει ότι η κινεζική απόφαση για την μείωση των εισαγωγών άνθρακα κατά 3-4% ήτοι 10 εκατ. τόνων το 2019, θα επηρεάσει αρνητικά την ζήτηση για Panamaxes.

Το γεγονός ότι εντείνονται οι πολιτικές αντιπαραθέσεις του Πεκίνου με την Αυστραλία, κυρίως λόγω των κινεζικού «επεκτατισμού» που «τρομάζει» την Καμπέρα, οδηγεί στην αναστολή αγορών αυστραλιανού άνθρακα από Κινέζους εμπόρους, προσθέτοντας έναν ακόμα «πονοκέφαλο» για την απασχόληση τουλάχιστον 10 Panamaxes.

Να σημειωθεί ότι η Κίνα εισάγει κατά 95% άνθρακα από την Ινδονησία, τη Ρωσία, την Αυστραλία και τη Μογγολία και σύμφωνα με την Drewry οποιαδήποτε μείωση των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα από την Αυστραλία θα αντισταθμιστεί από αυτές από τη Μογγολία.

«Εάν οι εξαγωγές άνθρακα της Μογγολίας προς την Κίνα ανέλθουν στους 36-37 εκατ. τόνους τότε η Κίνα θα γνωρίσει ένα έλλειμμα τη τάξης των 12-13 εκατ. τόνων, με αποτέλεσμα ο ασιατικός γίγαντας να στραφεί προς την Βόρεια και τη Νότια Αμερική», σημειώνει χαρακτηριστικά o βρετανικός οίκος.

Με δεδομένο ότι η απόσταση μεταξύ Κίνας και Βόρειας Αμερικής είναι τρεις φορές μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή από την Αυστραλία προς την Κίνα, οι ενδεχόμενες αυξημένες εισαγωγές της τελευταίας θα δώσουν μια ώθηση στην απασχόληση τουλάχιστον 15 bulkers, καταλήγει η Drewry.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.