Ωφελούν την αγορά οι συμμαχίες στη liner ναυτιλία;

Ωφελούν την αγορά οι συμμαχίες στη liner ναυτιλία;

291
Ωφελούν την αγορά οι συμμαχίες στη liner ναυτιλία;

Διεθνείς αναλυτές και οικονομολόγοι εκφράζουν αντικρουόμενες απόψεις κατά πόσο λειτουργεί θετικά ή αρνητικά για την αγορά η ύπαρξη συμμαχιών στη ναυτιλία γραμμών.

Οι τρεις μεγαλύτερες συμμαχίες στην αγορά των containerships, η 2M, η Ocean Alliance και η THE Alliance, εκτιμάται ότι διαθέτουν σήμερα μερίδιο της τάξης του 75% σε όρους χωρητικότητας της παγκόσμιας αγοράς containerships.

Το γεγονός αυτό φέρνει στο προσκήνιο αντικρουόμενες απόψεις για το κατά πόσο η υφιστάμενη δομή των συμμαχιών στην liner ναυτιλία ωφελεί ή όχι τους πελάτες.

Το World Shipping Council (WSC) από την μεριά του, που προσφέρει μια ενιαία φωνή στη ναυτιλία γραμμών, υποστηρίζει ότι η υφιστάμενη δομή των συμμαχιών ωφελεί τους πελάτες μέσα από την ύπαρξη μειωμένων ναύλων, αυξημένων προσφερόμενων μεταφορικών υπηρεσιών και μεγαλύτερης αξιοπιστίας.

Λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία του Drewry, το WSC επεσήμανε ότι οι ναύλοι στη liner ναυτιλία έχουν σημειώσει πτώση κατά 23% ανά TEU από το 2013, ενώ έχει καταγραφεί για την ίδια περίοδο και μείωση της τάξης του 25% στο λειτουργικό κόστος των πλοίων.

Αναφορικά με την αξιοπιστία στις παρεχόμενες μεταφορικές υπηρεσίες πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν από την άλλη πλευρά ότι οι παίκτες στην αγορά των containerships καταγράφουν χαμηλές επιδόσεις. Ωστόσο το WSC υποστηρίζει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες των συμμαχιών προσφέρουν μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων συγκριτικά με τα δρομομόγια που προσφέρουν μεμονωμένα οι εκάστοτε εταιρείες που συνθέτουν τις συμμαχίες.

Από την άλλη πλευρά το International Transport Forum του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης υποστηρίζει ότι τα οφέλη για τους πελάτες με βάση την υφιστάμενη δομή των συμμαχιών στην αγορά των containerships είναι απατηλά, καθώς δεν έχει παρατηρηθεί αυξημένη αξιοπιστία. Επιπλέον προσέθεσε ότι οι συμμαχίες έχουν συμβάλει σε μειωμένη συχνότητα δρομολογίων, λιγότερες συνδέσεις μεταξύ λιμένων και μεγαλύτερους χρόνους παραμονής των πλοίων στα λιμάνια.