
Διεθνείς αναλυτές και οικονομολόγοι εκφράζουν αντικρουόμενες απόψεις κατά πόσο λειτουργεί θετικά ή αρνητικά για την αγορά η ύπαρξη συμμαχιών στη ναυτιλία γραμμών.
Οι τρεις μεγαλύτερες συμμαχίες στην αγορά των containerships, η 2M, η Ocean Alliance και η THE Alliance, εκτιμάται ότι διαθέτουν σήμερα μερίδιο της τάξης του 75% σε όρους χωρητικότητας της παγκόσμιας αγοράς containerships.
Το γεγονός αυτό φέρνει στο προσκήνιο αντικρουόμενες απόψεις για το κατά πόσο η υφιστάμενη δομή των συμμαχιών στην liner ναυτιλία ωφελεί ή όχι τους πελάτες.
Το World Shipping Council (WSC) από την μεριά του, που προσφέρει μια ενιαία φωνή στη ναυτιλία γραμμών, υποστηρίζει ότι η υφιστάμενη δομή των συμμαχιών ωφελεί τους πελάτες μέσα από την ύπαρξη μειωμένων ναύλων, αυξημένων προσφερόμενων μεταφορικών υπηρεσιών και μεγαλύτερης αξιοπιστίας.
Λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία του Drewry, το WSC επεσήμανε ότι οι ναύλοι στη liner ναυτιλία έχουν σημειώσει πτώση κατά 23% ανά TEU από το 2013, ενώ έχει καταγραφεί για την ίδια περίοδο και μείωση της τάξης του 25% στο λειτουργικό κόστος των πλοίων.
Αναφορικά με την αξιοπιστία στις παρεχόμενες μεταφορικές υπηρεσίες πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν από την άλλη πλευρά ότι οι παίκτες στην αγορά των containerships καταγράφουν χαμηλές επιδόσεις. Ωστόσο το WSC υποστηρίζει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες των συμμαχιών προσφέρουν μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων συγκριτικά με τα δρομομόγια που προσφέρουν μεμονωμένα οι εκάστοτε εταιρείες που συνθέτουν τις συμμαχίες.
Από την άλλη πλευρά το International Transport Forum του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης υποστηρίζει ότι τα οφέλη για τους πελάτες με βάση την υφιστάμενη δομή των συμμαχιών στην αγορά των containerships είναι απατηλά, καθώς δεν έχει παρατηρηθεί αυξημένη αξιοπιστία. Επιπλέον προσέθεσε ότι οι συμμαχίες έχουν συμβάλει σε μειωμένη συχνότητα δρομολογίων, λιγότερες συνδέσεις μεταξύ λιμένων και μεγαλύτερους χρόνους παραμονής των πλοίων στα λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ