
Ο Κόλπος της Γουινέας συνεχίζει να αποτελεί μία «κόκκινη» περιοχή αναφορικά με τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία, γεγονός που προκαλεί ανησυχία για την ασφάλεια των ναυτικών.
Το τελευταίο διάστημα νέες επιθέσεις σε πλοία έχουν καταγραφεί στον Κόλπο της Γουινέας, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα λήψης αυστηρών μέτρων προστασίας σε όσους διέρχονται από την εν λόγω θαλάσσια περιοχή.
Την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου σημειώθηκαν δύο επιθέσεις σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας, μέσα σε διάστημα μόλις 12 ωρών. Και τα δύο περιστατικά εκτιμάται ότι έλαβαν χώρα περίπου 70 ναυτικά μίλια από την περιοχή Brass της Νιγηρίας.
Στην πρώτη περίπτωση ένα σκάφος, στο οποίο επέβαιναν 16 ένοπλοι ληστές, προσέγγισε ένα δεξαμενόπλοιο, ανοίγοντας πυρ. Αμέσως σήμανε ο συναγερμός στο πλοίο και περιπολικό ακτοφυλακής προσέγγισε την εν λόγω σημείο με αποτέλεσμα να απομακρυνθούν από την περιοχή οι επίδοξοι επιδρομείς.
Το δεύτερο περιστατικό αφορούσε πάλι δεξαμενόπλοιο, το οποίο έγινε στόχος από δύο σκάφη στα οποία επέβαιναν ένοπλοι ληστές. Τα δύο σκάφη προσέγγισαν την πρύμνη του δεξαμενόπλοιου με στόχο να επιβιβαστούν στο πλοίο. Ωστόσο δεν τα κατάφεραν καθώς έγιναν αντιληπτοί από το ραντάρ του πλοίου με αποτέλεσμα να τραπούν σε φυγή.
Πέραν των δύο παραπάνω περιστατικών, το Maritime Domain Awareness for Trade- Gulf of Guinea, κατέγραψε άλλα δύο περιστατικά επιθέσεων σε πλοία στις 2 και στις 3 Μαρτίου. Το ένα πραγματοποιήθηκε περίπου 104 ναυτικά μίλια νότια του Λάγος, ενώ το δεύτερο περιστατικό έλαβε χώρα 30 περίπου ναυτικά μίλια νότια του Lome στις ακτές του Τόγκο.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ