
Λίγους μήνες πριν την έναρξη της εφαρμογής του sulphur cap, οι πλοιοκτήτες VLGC φαίνεται πως στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα scrubbers ως μια ελκυστική επιλογή προκειμένου να ανταποκριθούν στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Όπως σημειώνει σε πρόσφατη έρευνά της η Drewry, η δημοτικότητα των scrubbers στην αγορά των LPG αποτυπώνεται και στις παραγγελίες, καθώς από τα 30 VLGCs τα οποία παραγγέλθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, τα 27 έχουν ή πρόκειται να εξοπλιστούν με τα συστήματα αυτά.
Περαιτέρω, πρόσφατη ανάλυση της Drewry δείχνει ότι οι ναυλωτές προτιμούν για μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις πλοία εξοπλισμένα με scrubbers. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το VLGC «Concorde» της Dorian LPG, το οποίο χρονοναυλώθηκε για τα επόμενα τρία έτη έναντι $29.000/ημέρα, σχεδόν $3.000 υψηλότερα σε σχέση με τις χρονοναυλώσεις πλοίων που επιλέγουν άλλες οδούς πέραν των scrubbers. Κατά συνέπεια το premium αυτό των $3.000/ημέρα μπορεί να δικαιολογηθεί οικονομικά στην περίπτωση που η διαφορά μεταξύ LSFO και HSFO ξεπερνά τα $130/ημέρα τα επόμενα τρία έτη.
Ο οίκος καταλήγει στο το ότι η εγκατάσταση scrubbers σε τέτοιου είδους πλοία έχει μια οικονομική λογική με δεδομένο ότι τα πλοία αυτά αυξάνουν τις πιθανότητες να επιτύχουν μακροχρόνιες ναυλώσεις. Στο πλαίσιο αυτό μια επένδυση της τάξης των $2-$3 εκατ. για την εγκατάσταση scrubbers αναμένεται να κάνει απόσβεση σε 2-3 χρόνια στην περίπτωση που το premium διατηρηθεί στα $3.000-$4.000/ημέρα.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ