Τα scrubbers κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών VLGCs

Τα scrubbers κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών VLGCs

246
Τα scrubbers κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών VLGCs
Φωτό αρχείου

Λίγους μήνες πριν την έναρξη της εφαρμογής του sulphur cap, οι πλοιοκτήτες VLGC φαίνεται πως στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα scrubbers ως μια ελκυστική επιλογή προκειμένου να ανταποκριθούν στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Όπως σημειώνει σε πρόσφατη έρευνά της η Drewry, η δημοτικότητα των scrubbers στην αγορά των LPG αποτυπώνεται και στις παραγγελίες, καθώς από τα 30 VLGCs τα οποία παραγγέλθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, τα 27 έχουν ή πρόκειται να εξοπλιστούν με τα συστήματα αυτά.

Περαιτέρω, πρόσφατη ανάλυση της Drewry δείχνει ότι οι ναυλωτές προτιμούν για μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις πλοία εξοπλισμένα με scrubbers. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το VLGC «Concorde» της Dorian LPG, το οποίο χρονοναυλώθηκε για τα επόμενα τρία έτη έναντι $29.000/ημέρα, σχεδόν $3.000 υψηλότερα σε σχέση με τις χρονοναυλώσεις πλοίων που επιλέγουν άλλες οδούς πέραν των scrubbers. Κατά συνέπεια το premium αυτό των $3.000/ημέρα μπορεί να δικαιολογηθεί οικονομικά στην περίπτωση που η διαφορά μεταξύ LSFO και HSFO ξεπερνά τα $130/ημέρα τα επόμενα τρία έτη.

Ο οίκος καταλήγει στο το ότι η εγκατάσταση scrubbers σε τέτοιου είδους πλοία έχει μια οικονομική λογική με δεδομένο ότι τα πλοία αυτά αυξάνουν τις πιθανότητες να επιτύχουν μακροχρόνιες ναυλώσεις. Στο πλαίσιο αυτό μια επένδυση της τάξης των $2-$3 εκατ. για την εγκατάσταση scrubbers αναμένεται να κάνει απόσβεση σε 2-3 χρόνια στην περίπτωση που το premium διατηρηθεί στα $3.000-$4.000/ημέρα.

Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.