
Ο εκπεφρασμένος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι έως το 2050 να καταστεί εφικτός ο στόχος για μηδενικές εκπομπές αερίων διοξειδίου του άνθρακα και «κλιματική ουδετερότητα», χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στο οικονομικό πεδίο.
Ωστόσο, την περασμένη Τετάρτη οι Ευρωβουλευτές μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος τόνισαν ότι μόλις δύο από τα οκτώ σενάρια που είχαν προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, θα μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, στο πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα, έως το 2050.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΚ, για να επιτευχθεί η μείωση των αερίων ρύπων, με τον πλέον οικονομικά αποδοτικό τρόπο, απαιτείται η αύξηση του στόχου μείωσης των εκπομπών το 2030, από 40% σε 55%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο καλούνται οι ηγέτες της ΕΕ να υποστηρίξουν αυτήν την φιλόδοξη ατζέντα στη διάσκεψη κορυφής της ΕΕ στο Σίμπιου τον Μάιο του 2019, ενόψει της διάσκεψης κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η στρατηγική της ΕΕ για το «απόλυτο μηδέν» πρέπει να δώσει προτεραιότητα στις άμεσες μειώσεις των εκπομπών και στην ενίσχυση των φυσικών πόρων και των δεξαμενών άνθρακα (όπως τα δάση). Οι τεχνολογίες απομάκρυνσης άνθρακα, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί σε μεγάλη κλίμακα, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμες άμεσες επιλογές μείωσης των εκπομπών.
Επίσης, σε ξεχωριστό κείμενο που υιοθετήθηκε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Βιομηχανίας σημειώνουν ότι η ΕΕ με την υιοθέτηση πράσινων πολιτικών και φιλόδοξων στόχων απεξάρτησης από τον άνθρακα θα αποδείξει στον κόσμο ότι η μετάβαση στην καθαρή ενέργεια είναι και δυνατή και ευεργετική, ενώ μπορεί να αποδειχθεί και επωφελής για την περαιτέρω ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών που θα υποστηρίξουν τον στόχο της απεξάρτησης από τον άνθρακα, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας.
Τέλος, οι βουλευτές του ΕΚ επαναλαμβάνουν τη θέση του Κοινοβουλίου να διαθέσει τουλάχιστον το 35% των δαπανών για την έρευνα (Horizon Europe) για την υποστήριξη των κλιματικών στόχων.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ