Τί μέλλει γενέσθαι στην αγορά των δεξαμενόπλοιων

Τί μέλλει γενέσθαι στην αγορά των δεξαμενόπλοιων

505
Τί μέλλει γενέσθαι στην αγορά των δεξαμενόπλοιων

Η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει αξιοποιήσει στο έπακρο τη σταθερή ώθηση που πυροδότησε η πτώση των τιμών του πετρελαίου, η οποία ξεκίνησε στις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου, σημειώνει σε πρόσφατη αναφορά της η BIMCO. Ειδικότερα, η τάση αυτή πυροδοτήθηκε μετά την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας που ανήλθε στα επίπεδα ιστορικών υψηλών των 11,1 εκατ. βαρελιών/ημέρα τον Νοέμβριο.

Κατά συνέπεια τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων κατά μέσο όρο έφτασαν έως τα $50.000/ημέρα στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου 2018.

Από την άλλη, παρόμοιο είναι και το σκηνικό για τα product tankers, όπως αναφέρει ηBIMCO, παρά το γεγονός ότι αυτού του τύπου πλοία δεν εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο την πτώση των τιμών πετρελαίου. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν, επίσης, και οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ, οι οποίες παρά τις κυρώσεις προς την Κίνα κινούνταν διαρκώς σε επίπεδα ρεκόρ και τον περασμένο Οκτώβριο ανήλθαν στους 8,6 εκατ. τόνους.

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για την αγορά του wet, η ΒΙΜCO εκτιμά ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων κατά περίπου 3,4% το 2019 θα δημιουργήσει έντονες πιέσεις στους ναύλους.

Τέλος, κατά την BIMCO οι εισαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ από την Βενεζουέλα μετά τις νέες εμπορικές κυρώσεις της Ουάσιγκτον, σαφώς και θα μειωθούν, με το «κενό» να καλύπτεται από Μεξικό και Καναδά, ενώ η αυξημένη παραγωγή από τις ΗΠΑ θα λειτουργήσει θετικά για την αγορά.