
Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου 2019 στο συνεδριακό κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri, έχει ως στόχο να αναδείξει τις θετικές προοπτικές για τη βιομηχανία κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Καθώς σημαντικοί προορισμοί, λιμάνια και χώρες υποδοχής στην περιοχή εμφανίζουν τα πρώτα ελπιδοφόρα σημάδια ανάκαμψης, έπειτα από μια τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων, οι εταιρείες κρουαζιέρας προσβλέπουν σε αυξημένη δραστηριότητα στην σημαντική για την κερδοφορία τους αγορά.
Η ανάκαμψη της περιοχής, που ήρθε νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν, στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό στη συνεπή επίδοση της Ελλάδας ως προορισμού με παγκόσμια απήχηση, που διατήρησε ζωντανή την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο έως ότου η Τουρκία θα επανέκαμπτε ως ενεργός προορισμός. Εξίσου σημαντική είναι και η σταδιακή επανένταξη του Ισραήλ και της Αιγύπτου στα δρομολόγια, επιδιώκοντας την επαναλειτουργία δρομολογίων κρουαζιέρας με υψηλή εμπορική αξία, που προσφέρουν μια συνολική εμπειρία της μοναδικής ποικιλομορφίας της Ανατολικής Μεσογείου.
Με την επέκταση του παγκόσμιου στόλου να φέρνει αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών κατά 7,5%, το 2019 θεωρείται χρονιά νέων στρατηγικών εξελίξεων που θα καταφέρουν να εδραιώσουν ξανά την Ανατολική Μεσόγειο ως κορυφαία περιοχή ανάπτυξης της κρουαζιέρας. «Βρισκόμαστε μπροστά σε μία χρονιά-ρεκόρ στις ναυπηγήσεις νέων πλοίων, καθώς τα 24 κρουαζιερόπλοια που τίθενται σε λειτουργία το 2019 αποτελούν τον μεγαλύτερο αριθμό που έχει δρομολογηθεί ποτέ μέσα σε μία μόνο χρονιά. Συνολικά, θα προστεθούν στην παγκόσμια δυναμικότητα 42.488 νέες κλίνες, οι οποίες πρέπει να αξιοποιηθούν με επικερδή τρόπο», δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανώτριας του Posidonia Sea Tourism Forum.
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA Europe έχει ήδη επιβεβαιώσει την ενεργή συμμετοχή της στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum. Η επιλογή αυτή της CLIA Europe ερμηνεύεται ως μια ξεκάθαρη δήλωση αναφορικά με την εμπορική δυναμική της Ανατολικής Μεσογείου και το μελλοντικό της ρόλο στη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο συνολικά.
Σύμφωνα με τον κ. Tom Boardley, Γενικό Γραμματέα της CLIA Europe: «Η CLIA έχει εντείνει την παρουσία της στην Ελλάδα και στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και ελπίζουμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την επέκταση συσφίγγοντας τις σχέσεις μας με τοπικούς φορείς, ώστε να αναδειχθεί η σημασία της περιοχής. Το φετινό Posidonia Sea Tourism Forum μας παρέχει την μοναδική ευκαιρία να συνεργαστούμε με φορείς χάραξης πολιτικής, με ρυθμιστικές αρχές και με άλλους παράγοντες του κλάδου, καθώς και με αντιπροσώπους των τοπικών κοινωνιών, για την επίτευξη αυτού του στόχου».
Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum θα παρουσιάσει μια συνολική ανάλυση της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας και των προοπτικών ανάπτυξής της με βάση τις τρέχουσες διεθνείς εξελίξεις. Ως αποτέλεσμα της εντυπωσιακής αύξησης δυναμικότητας του κλάδου, διαμορφώνονται νέα μοντέλα για την αξιοποίηση του στόλου και την ανάπτυξη νέων αγορών, ενώ συντελούνται σημαντικές ανακατατάξεις στόλων, με την παραγγελία πλοίων νέας γενιάς και συνεχή αναβάθμιση των υπαρχόντων κρουαζιερόπλοιων. Το Forum θα εξετάσει τους παράγοντες που διαμορφώνουν την παγκόσμια δυναμική της βιομηχανίας κρουαζιέρας και τις οικονομικές παραμέτρους που καθορίζουν τις επιλογές των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων και θεμάτων που αφορούν νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, νέες τεχνολογίες, εναλλακτικά καύσιμα, την ανάγκη ανάπτυξης των υποδομών και πολλά άλλα θέματα.
Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, την Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας και την Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA). Αργυροί Χορηγοί είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και η HEMEXPO και Χάλκινοι Χορηγοί είναι η Air France – KLM – Delta, το Ακτίνα Travel Group, η Global Ports Holding και η Celestyal Cruises.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ