Φ.Κουβέλης-Γ.Πλακιωτάκης: Ποιό το μέλλον της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής;

Φ.Κουβέλης-Γ.Πλακιωτάκης: Ποιό το μέλλον της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής;

166
Φ.Κουβέλης-Γ.Πλακιωτάκης: Ποιό το μέλλον της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής;

Οι εργασίες του ναυτιλιακού συνεδρίου Slide2Open Shipping Finance 2019, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα και τελούσε υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, άνοιξαν με την ομιλία του ΥΝΑΝΠ κ. Φώτη Κουβέλη.

Αρχικά, ο κ. Φώτης Κουβέλης μίλησε για το γεγονός ότι η ναυτιλία επλήγη από την κρίση, και προσέθεσε πως όσο θα έχουμε τα «απόνερα» της κρίσης θα επηρεάζεται αρνητικά και η χρηματοδότηση στη ναυτιλία. Παράλληλα, σημείωσε την ανάγκη ανανέωσης του στόλου και την υιοθέτηση νέων τρόπων χρηματοδότησης, προσθέτοντας ότι το leasing είναι ένας από αυτούς, καθώς και ότι η πολιτεία τον υποστηρίζει εφόσον τα πλοία που αποκτώνται με αυτόν τον τρόπο σηκώνουν την ελληνική σημαία.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις λόγω των αλλαγών στα καύσιμα, τονίζοντας ότι η πολιτεία θα στηρίξει την ανάπτυξη ρεαλιστικών διαγραμμάτων για τη μετάβαση αυτή, προσθέτοντας, παράλληλα, πως η ελληνική πολιτεία είναι ανοιχτή σε ιδέες που θα βοηθήσουν την ελληνική ναυτιλία να παραμείνει πρωτοπόρος.

Τέλος, σημείωσε πως βρίσκεται στο τελικό στάδιο η νομοθεσία για τις υποπαραχωρήσεις σε 10 σημαντικά λιμάνια της χώρας (μεταξύ των οποίων τα λιμάνια Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Ηρακλείου, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης κ.α.) για συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως η δημιουργία υποδομών για κρουαζιέρα, για μαρίνες, για ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, για διαχείριση και μεταφορά υγροποιημένων καυσίμων κ.α.

Ακολούθησε η ομιλία του τέως προέδρου της ΝΔ και υπεύθυνου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το ναυτιλιακό τομέα, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που προκύπτουν από το πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο και από την αλλαγή της νομοθεσίας στα ναυτιλιακά καύσιμα, σημειώνοντας πως θα πρέπει να ναυπηγηθούν νέα πλοία και συνεπώς να βρεθούν και νέοι τρόποι χρηματοδότησης.

Ο κ. Πλακιωτάκης προέβλεψε, επίσης, ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης για μεταφορά ξηρού φορτίου, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει ιδανικός τρόπος χρηματοδότησης, καθώς και ότι χρειάζεται πολιτική βούληση τόσο για την ενίσχυση του ναυτιλιακού cluster, όσο και για την αναβάθμιση της δημόσιας, αλλά και της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Τέλος, επεσήμανε την ανάγκη απλοποίησης του νομοθετικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδυτών και σημείωσε ότι η ελληνική ναυτιλία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα 250.000 θέσεις εργασίας.