
Καθώς η Ινδία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου και φυσικού αερίου, η Σαουδική Αραβία και το Ιράν ανταγωνίζονται στο ποια χώρα θα καλύψει τις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες του Νέου Δελχί.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου στη Ασία πίσω από την Κίνα και είναι χαρακτηριστικό ότι 2017 αγόραζε 577.000 βαρέλια/ημέρα από το Ιράν, αντιπροσωπεύοντας το 27% των συνολικών ιρανικών εξαγωγών αργού. Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2018, η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές ιρανικού αργού κατά 36% στα 789.000 βαρέλια/ημέρα. Από την άλλη, οι εισαγωγές πετρελαίου της χώρας από τη Σαουδική Αραβία κατά το ίδιο διάστημα διαμορφώθηκαν στα 697.000 βαρέλια/ημέρα.
Τον Φεβρουάριο του 2018 μετά από επίσκεψη του Ιρανού Προέδρου, Hassan Rouhani, στο Νέο Δελχί, υπεγράφησαν 15 συμφωνίες μεταξύ των δύο χώρων που αφορούσαν κυρίως συνεργασίες στους τομείς ενέργειας με την κυβέρνηση του Ιράν να προχωρά στην μείωση του μεταφορικού κόστους πετρελαίου προς την Ινδία έως το τέλος του έτους.
Από την άλλη, και η Σαουδική Αραβία εντείνει τις προσπάθειες σύσφιξης των εμπορικών και οικονομικών της σχέσεων με το Νέο Δελχί. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Απρίλιο του 2018, η Saudi Aramco και η ινδική Ratnagiri Refinery & Petrochemical κατέληξαν σε συμφωνία $44 δις για την κατασκευή νέου διυλιστηρίου στην πολιτεία Μαχαράστρα στη δυτική Ινδία. Παράλληλα είναι γνωστή η πρόθεση του Βασιλείου να συμμετάσχει στον αγωγό διαμετακόμισης φυσικού αερίου από το Τουρκμενιστάν στην Ινδία και το Πακιστάν μέσω του Αφγανιστάν προσβλέποντας στην αποκόμιση μελλοντικών οικονομικών οφελών στην Κεντρική Ασία.
Μένει λοιπόν να δούμε σε ποιας χώρα κάλεσμα θα ανταποκριθεί η Ινδία για την κάλυψη των επαυξημένων της ενεργειακών αναγκών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ