
Τα Ναυτικά Χρονικά βρέθηκαν στη Σιγκαπούρη και συνομίλησαν με την πρόεδρο της Εθνικής Ένωσης Εφοπλιστών Ινδονησίας, κ. Carmelita Hartoto, τόσο για τις προοπτικές ανάπτυξης της ναυτιλίας της χώρας όσο και για τις εξελίξεις στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, την ψηφιοποίηση, τον ναυτικό του μέλλοντος, αλλά και για τους Έλληνες κατασκευαστές.
Η κυβέρνηση της Ινδονησίας έχει θέσει στόχο να καταστεί η χώρα κέντρο ναυτιλιακό και ναυπηγοεπισκευαστικό στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού. Θεωρείτε ότι η Ινδονησία μπορεί να διαδραματίσει πιο σημαντικό ρόλο στη ναυτιλιακή βιομηχανία της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο;
Η πρόθεση της κυβέρνησης της Ινδονησίας, υπό την προεδρία του Τζόκο Ουιντόντο, να προωθήσει τη θάλασσα ως το μέλλον της Ινδονησίας, μέσω της μετάβασης από μια οικονομία βασισμένη στη γη σε μια οικονομία βασισμένη στη ναυτιλία, αποτελεί λαμπρή ιδέα. Υποστηρίζεται από το γεγονός πως το 70% της επικράτειας της Ινδονησίας καλύπτεται από νερό. Η Ινδονησία συνιστά μία από τις χώρες με τα μεγαλύτερα αρχιπελάγη στον κόσμο και έχει τη δυνατότητα να καταστεί κόμβος των διεθνών θαλάσσιων οδών. Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την ανάπτυξη της εν λόγω δυνατότητας της Ινδονησίας είναι τα επαρκή πλοία ως κύρια υποδομή. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η ναυτιλία της Ινδονησίας έχει αναπτυχθεί σημαντικά.
Το 2016 ο υπό ινδονησιακή σημαία στόλος αριθμούσε 24.000 μονάδες. Έχει υπάρξει σημαντική αύξηση στον αριθμό των πλοίων από τότε που τέθηκε σε ισχύ το καμποτάζ το 2005, όταν ο συνολικός αριθμός πλοίων υπό ινδονησιακή σημαία αριθμούσε μόλις 6.014 μονάδες. Θεωρούμε ότι οι αριθμοί αυτοί θα αυξάνονται περαιτέρω, ακολουθώντας τη μεγέθυνση του εμπορίου. Με τόσο μεγάλο αριθμό πλοίων, η ινδονησιακή ναυτιλία πέτυχε να καλύψει τις εγχώριες ανάγκες σε όλους τους λιμένες της χώρας, με τον όγκο των διακινηθέντων εμπορευματικών αγαθών να έχει αγγίξει τους 621 εκατ. τόνους για το έτος 2016.
Θεωρούμε ότι η ναυτιλιακή δυναμική της Ινδονησίας έχει λαμπρή προοπτική, η οποία ενισχύεται από την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και ξεκινά μετά την εποχή του καμποτάζ. Το Υπουργείο Εμπορίου εγκαινίασε έναν νέο κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίο εξαγόμενα αγαθά όπως ο άνθρακας και το ακατέργαστο φοινικέλαιο πρέπει να διακινούνται με πλοία που φέρουν την ινδονησιακή σημαία και τα οποία να βρίσκονται υπό τη διαχείριση ινδονησιακών ναυτιλιακών εταιρειών. Αυτός ο κανονισμός θα βοηθήσει στο να αποκτήσει η ινδονησιακή ναυτιλία πιο γρήγορα μεγαλύτερο ρόλο στην περιοχή.
Ωστόσο, η ινδονησιακή ναυτιλία αντιμετωπίζει αρκετούς περιορισμούς που πρέπει να αντιμετωπιστούν για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά της. Η ναυτιλία της Ινδονησίας πρέπει να έχει ίδια αντιμετώπιση και ίση μεταχείριση όπως και οι άλλες ναυτιλίες και να λαμβάνει κίνητρα από την κυβέρνησή της, όπως ακριβώς κάνουν και άλλες κυβερνήσεις. Αυτά τα κίνητρα δεν συμπεριλαμβάνουν μόνο ανταγωνιστικά επιτόκια (επιτόκια ναυτιλιακής χρηματοδότησης περί του 10-12%), αλλά και ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς (εταιρικός φόρος 1,2%, τελικός).
Πιστεύετε ότι αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις και όσες πρόκειται να βρουν εφαρμογή στην εμπορική ναυτιλία θα επηρεάσουν, και με ποιον τρόπο, τη μελλοντική ζήτηση για ναυτικούς; Ποιες δεξιότητες κρίνετε αναγκαίες να διαθέτει ο ναυτικός του μέλλοντος;
Οι ναυτικοί διαδραματίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στο σύστημα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, επιρροή ασκούν και οι τεχνολογικές εξελίξεις. Σήμερα, οι ναυτικοί πρέπει να διαθέτουν όχι μόνο ικανότητες και δεξιότητες, αλλά και να μπορούν να διαχειριστούν τις εξελίξεις στην τεχνολογία. Η πρόκληση του να δημιουργηθούν ναυτικοί με συνείδηση των τεχνολογικών εξελίξεων και απαιτήσεων αφορά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στη ναυτιλιακή βιομηχανία: την κυβέρνηση, τη ρυθμιστική αρχή, το εκπαιδευτικό ίδρυμα και τον χρήστη.
Θεωρείτε ότι υφίσταται πεδίο συνεργασίας μεταξύ της ναυτιλιακής κοινότητας της Ινδονησίας και των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, της HEMEXPO;
Η Ελλάδα είναι γνωστή εδώ και πολύ καιρό για την παγκόσμια ηγετική της θέση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ινδονησίας θα έχει να κερδίσει πολλά μαθαίνοντας από την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Σαφώς, λοιπόν, και υπάρχει χώρος για συνεργασία, η οποία θα αποβεί επωφελής και για τα δύο μέρη.
Συνέντευξη της κ. Carmelita Hartoto στο τεύχος Οκτωβρίου 2018 των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 64.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ