Οι επιπτώσεις από τις κυρώσεις στο Ιράν στην ελληνική αγορά των tankers

Οι επιπτώσεις από τις κυρώσεις στο Ιράν στην ελληνική αγορά των tankers

446
Οι επιπτώσεις από τις κυρώσεις στο Ιράν στην ελληνική αγορά των tankers

Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις χώρες στις οποίες έχει δοθεί προσωρινή απαλλαγή από τις αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν, εκτιμάται ότι στο μέλλον θα πληγεί σημαντικά από τις εν λόγω κυρώσεις καθώς αποτελεί έναν μεγάλο θαλάσσιο μεταφορέα ιρανικού πετρελαίου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, από τα 217 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ιρανικό πετρέλαιο το πρώτο εξάμηνο του 2018, τα 81 ήταν πλοία ελληνικών συμφερόντων.

Σε δηλώσεις του στο BBC, ο δρ. Δημήτρης Λυρίδης, αναπληρωτής καθηγητής στον τομέα μελέτης πλοίου και θαλάσσιων μεταφορών του ΕΜΠ, ανέφερε ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα θα συμμορφωθούν με τις αμερικανικές απαιτήσεις και θα περιορίσουν τις δραστηριότητές τους οι οποίες σχετίζονται με τις μεταφορές πετρελαίου από το Ιράν.

Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο δρ. Γεώργιος Βαγγέλας, ερευνητής στο Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ο οποίος τόνισε ότι όσες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι εισηγμένες σε αμερικανικές χρηματαγορές θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ΗΠΑ.

Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα του BBC, ο δρ. Βαγγέλας εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα ευρωπαϊκά κράτη θα συνεχίσουν να εμπορεύονται ιρανικό πετρέλαιο. Εντούτοις θα καταγραφεί στο μέλλον μείωση των ελληνόκτητων πλοίων τα οποία θα εξυπηρετούν τις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου.