Η ECSA χαιρετίζει τα αποτελέσματα των εργασιών της MEPC 73 η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο.
Στο επίκεντρο της MEPC 73 τέθηκε όπως ήταν αναμενόμενο η εφαρμογή του sulphur cap αλλά και η έγκριση για την απαγόρευση μεταφοράς (και χρήσης) βαρέως καυσίμου από 1η Μαρτίου 2020 καθώς και η ανάγκη για τη συντονισμένη συλλογή και ανάλυση των στοιχείων διαθεσιμότητας και ποιότητας των προσφερόμενων καυσίμων ούτως ώστε να τεθεί δίχως καθυστέρηση σε εφαρμογή το sulphur cap.
Ο γενικός γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, επεσήμανε ότι υπάρχουν ακόμη ορισμένα ζητήματα ασφάλειας που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τόσο από τον IMO στην επόμενη MEPC όσο και στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας τον Δεκέμβριο του 2018.
Στο δελτίο Τύπου της ECSA γίνεται αναφορά επίσης στις εργασίες από τον IMO αναφορικά με την υιοθέτηση της στρατηγικής για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, η οποία και εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2018 μέσα από την υιοθέτηση ενός Action Plan.
Με την έγκριση του Action Plan από τον IMO την περασμένη εβδομάδα στο πλαίσιο της MEPC, είναι πλέον ελεύθερος ο δρόμος, σύμφωνα με την ECSA, για την υποβολή λεπτομερών προτάσεων στην επόμενη MEPC τον Μάιο του 2019 όσον αφορά την ανάληψη μέτρων με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, επισημαίνοντας η ECSA ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι έτοιμη να ενεργήσει κατάλληλα για την προώθηση μιας πιο βιώσιμης ναυτιλίας.