
Στον κίνδυνο αφελληνισμού της Ελληνικής Ναυτιλίας αναφέρθηκε, για μια ακόμη φορά, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των ετήσιων βραβείων AMVER 2018 που διοργάνωσε στην Αθήνα το Propeller Club Port of Piraeus, παρουσία του Αμερικανού Πρέσβη.
Κατά τη διάρκεια της εξαιρετικά επιτυχημένης εκδήλωσης την οποία τίμησε το σύνολο της ελληνικής ναυτιλιακής και ναυτικής οικογένειας, ο καπετάν Παναγιώτης Ν. Τσάκος τιμήθηκε με το Ειδικό Βραβείο Αριστείας για τις συνεχείς προσπάθειές του ως προς τη διατήρηση της Ελληνικής Ναυτοσύνης, αλλά και για την ίδρυση του πρώτου ιδιωτικού μη κερδοσκοπικού Επαγγελματικού Λυκείου Ναυτικής Κατεύθυνσης (TEENS) της χώρας, στη Χίο. Tο βραβείο παρέδωσε στον καπετάν Παναγιώτη ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, Πρόεδρος του Propeller Club Port of Piraeus και Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants.
Κατά την παραλαβή του βραβείου ο καπετάν Παναγιώτης έκρουσε τον κώδωνα ενός μεγάλου κινδύνου για την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, εισπράττοντας μάλιστα ιδιαίτερα θερμό χειροκρότημα από τους παρευρισκόμενους όταν ανέφερε πως «πλέον η ελληνική ναυτιλία έχει 4.500 πλοία και λιγότερους από 15.000 ναυτικούς, οι μισοί εκ των οποίων βρίσκονται στην ακτοπλοΐα. 1.000 Έλληνες ναυτικοί συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο, όταν την ίδια στιγμή 1.300 περίπου νέοι εισάγονται στις Σχολές. Οι μισοί μόνο σπουδαστές αποφοιτούν από τις Ακαδημίες, και από αυτούς, τα 2/3 μόλις σταδιοδρομούν ως αξιωματικοί ΕΝ, σύμφωνα με τα στατιστικά του σεβαστού υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μας». O καπετάνιος συμπλήρωσε ωστόσο ότι «υπάρχουν ακόμη άνθρωποι ανάμεσά μας που διαλαλούν πως υπάρχουν άνεργοι Έλληνες ναυτικοί».
Ο ιδρυτής του Ομίλου Τσάκου εμφανίστηκε ιδιαίτερα σκεπτικός και ανήσυχος ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης της συνεχούς συρρίκνωσης του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών αναφερόμενος στο «μεγαλείο και την κληρονομιά της ελληνικής ναυτιλίας». Δήλωσε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «Ήρθε η ώρα να πάψουμε να πιστεύουμε στην ουτοπία. Αν θέλουμε να διατηρήσουμε και στις επόμενες γενιές το DNA, που λέτε πως έχουμε, πρέπει τουλάχιστον την επόμενη φορά που θα βρεθούμε να είναι η αίθουσα αυτή γεμάτη εφήβους- λυκειόπαιδα και δοκίμους».
Σημειώνεται πως η τελετή απονομής βραβείων AMVER 2018 διοργανώθηκε από το Propeller Club του Πειραιά, σε συνεργασία με την Αμερικανική Πρεσβεία και την Ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολιτειών, τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ