Πέντε Έλληνες πλοιοκτήτες μιλούν για το αύριο της ναυτιλίας

Πέντε Έλληνες πλοιοκτήτες μιλούν για το αύριο της ναυτιλίας

4356
Πέντε Έλληνες πλοιοκτήτες μιλούν για το αύριο της ναυτιλίας
(Α-Δ): Χάρης Αντωνίου (Amsterdam Trade Bank N.V.), Γεώργιος Προκοπίου (Dynacom Tankers, Sea Traders, Dynagas), Δρ. Ιωάννης Κούστας (Danaos Corporation), Ευάγγελος Πιστιόλης (TOP Ships), Αριστείδης Πίττας (Εuroseas) και Ιωάννης Αλαφούζος (Okeanis Eco Tankers).

Στο ξενοδοχείο Χίλτον και με την παρουσία εκατοντάδων εκπροσώπων της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Οκτωβρίου το 20ό Annual Marine Money Greek Ship Finance Forum.

Τα τελευταία 20 χρόνια έχει σημειωθεί μια μεγάλη ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου, ενώ έχουν κάνει την εμφάνισή τους νέες μορφές χρηματοδότησης, όπως οι δημόσιες εγγραφές και το leasing, το οποίο σημειώνει σημαντική ανάπτυξη, κυρίως, στην Ασία.

Στο πλαίσιο αυτό πέντε Έλληνες πλοιοκτήτες και συγκεκριμένα οι κ. Γεώργιος Προκοπίου (Dynacom Tankers, Sea Traders, Dynagas), Δρ. Ιωάννης Κούστας (Danaos Corporation), κ. Ευάγγελος Πιστιόλης (TOP Ships), κ. Αριστείδης Πίττας (Εuroseas) και κ. Ιωάννης Αλαφούζος (Okeanis Eco Tankers) κλήθηκαν να σχολιάσουν τις σύγχρονες τάσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος ναυτιλιακός κλάδος, αλλά και το πως οφείλει μια ναυτιλιακή εταιρεία να προσαρμόζεται στα σημεία των καιρών.

Στην εναρκτήρια τοποθέτησή του ο κ. Γεώργιος Προκοπίου, Ιδρυτής και Πρόεδρος της Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas τόνισε ότι η καινοτομία, η διαφοροποίηση και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους πελάτες μίας ναυτιλιακής εταιρείας είναι τα στοιχεία που καθορίζουν την επιτυχή δραστηριότητά της. Παράλληλα, ο κ. Προκοπίου αναφέρθηκε στο αυστηρότερο πλαίσιο του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος που καθιστά ολοένα και δυσκολότερη την χρηματοδότηση της ναυτιλίας και σημείωσε την κινεζική άνθηση στην παγκόσμια ναυτιλία. Σε ό,τι αφορά τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ, τόνισε ότι η πλέον αποτελεσματική λύση για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τα πλοία αποτελεί το slow steaming.

Ο Δρ. Ιωάννης Κούστας επεσήμανε, από την πλευρά του, ότι η προσαρμοστικότητα στα νέα τεχνολογικά και χρηματοδοτικά μοντέλα αποτελεί ζωτικής σημασίας για την επιβίωση μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Επιπρόσθετα αναφέρθηκε στην επιλογή της εταιρείας του να επενδύσει στην αγορά των containerships, η οποία έχει αποδειχτεί αρκετά προσοδοφόρα και αποδεικνύεται ως εκείνη με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, κατά τον ίδιο. Επίσης ο Δρ. Κούστας έδωσε μεγάλη έμφαση στην συμβολή της τεχνολογίας στην επίτευξη του στόχου μείωσης της γραφειοκρατίας και του κόστους, καθώς και στην επίτευξη εξοικονόμησης χρόνου. Τέλος ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της, εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Danaos Corporation τόνισε πως η είσοδος στις κεφαλαιαγορές είναι ζωτικής σημασίας καθώς προσφέρει πρόσβαση σε νέα κεφάλαια.

Εν συνέχεια ο κ. Ιωάννης Αλαφούζος, Πρόεδρος και CEO της Okeanis Eco Tankers αναφέρθηκε στην πρόσφατη ΙPO της Okeanis Eco Tankers στο χρηματιστήριο του Όσλο, ενώ σημείωσε ότι είναι σημαντικό μια ναυτιλιακή να ακολουθεί τους «ναυτιλιακούς κύκλους», να προσαρμόζεται στις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και να διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με top-class ναυπηγεία και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Αναφερόμενος στο debate της εποχής που διέπει την ναυτιλιακή βιομηχανία και δεν είναι άλλο από την εγκατάσταση ή μη scrubbers στα πλοία, στάθηκε υπέρμαχος των εν λόγω συστημάτων και αποκάλυψε ότι ήδη ένα μεγάλο μέρος του στόλου της εταιρείας του έχει εξοπλιστεί με scrubbers.

Ενδιαφέρον είχε και η τοποθέτηση του κ. Πιστιόλη, CEO και Προέδρου της TOP ShipsInc. O κ. Πιστιόλης ανέφερε την ανάγκη προσαρμοστικότητας σε όσα επιτάσσει η σύγχρονη εποχή ως σημείο-κλειδί για την επιτυχία μιας ναυτιλιακής, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς σημειώνοντας πως το πιο σημαντικό είναι το πόσο γρήγορα αυτοί θα εφαρμοστούν στην πράξη. Ο κ. Ευάγγελος Πιστιόλης τάχθηκε υπέρ της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία προκειμένου να προσαρμοστούν στις περιβαλλοντικές προδιαγραφές του ΙΜΟ από το 2020, ενώ επεσήμανε ότι ήδη το 35% του στόλου της εταιρείας του έχει εφοδιαστεί με τα συστήματα αυτά.

Τέλος, ο κ. Αριστείδης Πίττας τόνισε ότι η ναυτιλία είναι μια βιομηχανία εντάσεως κεφαλαίου και η πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές του εξωτερικού προσφέρει μεγάλη ευελιξία. Ο πρόεδρος της Euroseas Ltd. δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη διαφοροποίηση του στόλου πλοίων ξηρού φορτίου της εταιρείας του με τη δημιουργία, της εισηγμένης στο Nasdaq, ΕuroDry Ltd. Μία κίνηση που εντάσσεται στην προσπάθεια διαφοροποίησης του ρίσκου. Ερωτηθείς, τέλος, ο κ. Πίττας για την δυναμική των ασιατικών κεφαλαιαγορών, σημείωσε ότι θα μας απασχολήσει στο μέλλον και ότι προς το παρόν τουλάχιστον οι αμερικανικές αγορές χαίρουν μεγαλύτερης εκτίμησης από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Να σημειωθεί ότι συντονιστής σε αυτό το πρώτο πάνελ ήταν ο κ. Χάρης Αντωνίου, CEO της Amsterdam Trade Bank N.V.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά