
Την περασμένη εβδομάδα (24.09- 30.09) το θέμα που απασχόλησε τις αγορές, κυρίως στις ΗΠΑ, ήταν η αύξηση των επιτοκίων από την Fed κατά 25 μονάδες βάσης στο πλαίσιο της σύσφιξης της νομισματικής πολιτικής των ΗΠΑ, ενώ αναμένεται μια επιπλέον αύξηση των επιτοκίων τον προσεχή Δεκέμβριο.
Παράλληλα, θετικά ήταν τα νέα το Σαββατοκύριακο που πέρασε αναφορικά με την αναθεωρημένη εκδοχή της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου μεταξύ ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό (NAFTA), η οποία, ωστόσο, πριν τεθεί σε ισχύ θα πρέπει προηγουμένως να εγκριθεί από τα κοινοβούλιά τους.
Επίσης, τα βλέμματα τα επενδυτικού κοινού διεθνώς μαγνήτισε ο ιταλικός προϋπολογισμός, ο οποίος έρχεται σε «σύγκρουση» με τους δημοσιονομικούς κανόνες της Ευρωζώνης σε διαρθρωτικούς όρους, όπως διαμήνυσε από το Λουξεμβούργο ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Βάλντις Ντομπρόβσκις.
Πιο συγκεκριμένα, η γειτονική χώρα αναμένεται να καταγράψει έλλειμμα του προϋπολογισμού της 2,4% το 2019, πολύ υψηλότερο απ’ ότι ανέμεναν οι επενδυτές. Μπορεί το εν λόγω έλλειμμα να φαντάζει μικρό, ωστόσο είναι αρκετό προκειμένου οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης να υποβαθμίσουν την πιστοληπτική ικανότητα της Ιταλίας. Η βιωσιμότητα του ιταλικού χρέους εντός του ευρώ παραμένει η «καυτή πατάτα» για τους επενδυτές ομολόγων και τις αγορές εν γένει, δεδομένης της συνεχούς αύξησής του.
Ενδιαφέρον έχει και η είδηση, που προέκυψε από την δημοσιοποίηση μακροοικονομικών στοιχείων διεθνώς την προηγούμενη εβδομάδα, σχετικά με την υποχώρηση του δείκτη PMI (Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών στη μεταποίηση) σε διεθνή κλίμακα και ιδιαίτερα στην Κίνα ελέω των εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ και της αύξησης των τιμών πετρελαίου. Εξαίρεση αποτέλεσε η Βρετανία, η οποία συνέχισε την ανοδική της πορεία με τον PMI να αυξάνεται στο 53,8. Τέλος, με ενδιαφέρον αναμένονται αυτή την εβδομάδα τα στοιχεία για την πορεία του δείκτη ISM του μεταποιητικού κλάδου στις ΗΠΑ, αλλά και των nonfarm payrolls (νέες θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν εκτός γεωργικού κλάδου), τα οποία δημοσιεύονται την πρώτη Παρασκευή κάθε μήνα.
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ