
Τις επιπτώσεις που θα επιφέρει η διαρκής κλιμάκωση των εμπορικών διενέξεων μεταξύ ΗΠΑ– Κίνας καθώς επίσης και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ στην αγορά των containerships, ανέλυσε ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Sand στο S&P Global Platts, τόνισε ότι ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ- Κίνας δημιουργεί αβεβαιότητα γύρω από το διά θαλάσσης εμπόριο η οποία με τη σειρά της επιδρά αρνητικά στην διεθνή ναυτιλία και τις αγορές σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα ανέφερε ότι ενώ μέχρι στιγμής οι εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις έχουν επηρεάσει ως επί το πλείστον την αγορά των ξηρών φορτίων, τα νέα αμερικανικά μέτρα προστατευτισμού θα κάνουν έκδηλα τα σημάδια τους κυρίως στην αγορά των containerships καθώς το 10% των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται παγκοσμίως κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ.
Ο κ. Sand τόνισε επίσης ότι καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων αυξάνονται λόγω των εισαγωγικών δασμών οι καταναλωτές θα μειώσουν τη ζήτηση για τα εν λόγω εμπορεύματα με συνέπεια ο όγκος που διακινείται διά θαλάσσης να μειώνεται.
Αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ το 2020, σημείωσε ότι η ζήτηση για πιο «καθαρά» καύσιμα είναι λογικό να αυξηθεί, ενώ όσον αφορά τις επενδύσεις στα scrubbers από την αγορά των containerships επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν φτάσει στο απόγειό τους.
Ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO εκτίμησε επιπρόσθετα ότι τα επόμενα χρόνια οι τιμές καυσίμων θα ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υψηλότερα κόστη να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ των liner ναυτιλιακών και των shippers.
Τέλος ερωτώμενος για την προσφορά containerships o κ. Sand αναμένει υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τόσο το 2020 όσο και το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ