
Τις επιπτώσεις που θα επιφέρει η διαρκής κλιμάκωση των εμπορικών διενέξεων μεταξύ ΗΠΑ– Κίνας καθώς επίσης και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ στην αγορά των containerships, ανέλυσε ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Sand στο S&P Global Platts, τόνισε ότι ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ- Κίνας δημιουργεί αβεβαιότητα γύρω από το διά θαλάσσης εμπόριο η οποία με τη σειρά της επιδρά αρνητικά στην διεθνή ναυτιλία και τις αγορές σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα ανέφερε ότι ενώ μέχρι στιγμής οι εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις έχουν επηρεάσει ως επί το πλείστον την αγορά των ξηρών φορτίων, τα νέα αμερικανικά μέτρα προστατευτισμού θα κάνουν έκδηλα τα σημάδια τους κυρίως στην αγορά των containerships καθώς το 10% των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται παγκοσμίως κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ.
Ο κ. Sand τόνισε επίσης ότι καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων αυξάνονται λόγω των εισαγωγικών δασμών οι καταναλωτές θα μειώσουν τη ζήτηση για τα εν λόγω εμπορεύματα με συνέπεια ο όγκος που διακινείται διά θαλάσσης να μειώνεται.
Αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ το 2020, σημείωσε ότι η ζήτηση για πιο «καθαρά» καύσιμα είναι λογικό να αυξηθεί, ενώ όσον αφορά τις επενδύσεις στα scrubbers από την αγορά των containerships επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν φτάσει στο απόγειό τους.
Ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO εκτίμησε επιπρόσθετα ότι τα επόμενα χρόνια οι τιμές καυσίμων θα ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υψηλότερα κόστη να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ των liner ναυτιλιακών και των shippers.
Τέλος ερωτώμενος για την προσφορά containerships o κ. Sand αναμένει υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τόσο το 2020 όσο και το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ