
Με ηγέτιδα την Ελλάδα, η Κίνα καταλαμβάνει πλέον την δεύτερη θέση ως τη χώρα με τον μεγαλύτερο σε όρους χωρητικότητας εμπορικό στόλο παγκοσμίως, αφήνοντας στην τρίτη θέση την Ιαπωνία.
Σύμφωνα με την Clarksons ο ελληνόκτητος στόλος στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ανερχόταν σε 222 εκατ. GT σε όρους χωρητικότητας, ο στόλος κινεζικών συμφερόντων άγγιζε τα 7.744 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 170 εκατ. GT, ξεπερνώντας την Ιαπωνία η οποία διαθέτει στόλο χωρητικότητας 167,6 εκατ. GT.
Έχει ενδιαφέρον ότι ο εμπορικός στόλος που διαθέτει η Κίνα έχει αυξηθεί κατά 34% από τα τέλη του 2014 έως σήμερα, ενώ ο ελληνόκτητος στόλος κατά 23% και ο στόλος της Ιαπωνίας κατά μόλις 2%.
Ο αριθμός των πλοίων κινεζικών συμφερόντων αυξάνεται με γοργό ρυθμό. Το 2017 αύξηση της τάξης του 9% καταγράφηκε στον εμπορικό στόλο της Κίνας, καθώς ναυπηγείται σημαντικός αριθμός πλοίων που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα αλλά και containerships.
Όπως αναφέρουν διεθνή μέσα ενημέρωσης τα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται να πραγματοποιηθεί η παράδοση ενός μεγάλου αριθμού πλοίων σε Κινέζους πλοιοκτήτες, γεγονός που θα πυροδοτήσει μία περαιτέρω αύξηση του εμπορικού στόλου κινεζικών συμφερόντων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ