
Υπό την παρουσία του προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών, καθ. Αντώνιου Κουνάδη και λοιπών διακεκριμένων καλεσμένων εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018 στην πόλη της Χίου το πρώτο ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό επαγγελματικό λύκειο ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα.
Ο ιδρυτής του Ομίλου Τσάκου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TEN Ltd. δρ. Νίκος Τσάκος με τον υιό του Παναγιώτη Ν. Τσάκο και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Μαρία Τσάκος και επίτιμος Γενικός Γραμματέας του IMO κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος υποδέχθηκαν τον Πρέσβη της Ουρουγουάης, τον πρόεδρο του Nautical Institute, εκπρόσωπο της Sailors’ Society, εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας και των Αρχών της Χίου, διακεκριμένα πρόσωπα από τον χώρο της ναυτιλίας, δημοσιογράφους, τους γονείς και τους μαθητές σε μια λαμπρή εκδήλωση- ορόσημο για το μέλλον της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Ο οραματιστής του πρώτου μη κερδοσκοπικού ιδιωτικού ναυτικού λυκείου στη χώρα με την πρωτότυπη ονομασία TEENS (Tsakos Enhanced Education Nautical School- Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών) αψηφώντας τη γενικότερη μεμψιμοιρία και τη δυσοίωνη ατμόσφαιρα που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία έθεσε πριν από ακριβώς ένα χρόνο τη γενεσιουργό ιδέα της δημιουργίας του συγκεκριμένου λυκείου. Σε χρόνο ρεκόρ, το νέο ναυτικό λύκειο υποδέχθηκε 18 αγόρια και κορίτσια που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν μετέπειτα στα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα. Οι αίθουσες διδασκαλίας και τα εργαστήρια είναι συνυφασμένα με την τεχνολογική και επιστημονική αρτιότητα, υψηλής αισθητικής και ανταποκρίνονται στα υψηλότερα πρότυπα που θέτει τόσο το Υπουργείου Παιδείας, όσο και η αγορά εργασίας.
Οι μαθητές της πρώτης λυκείου που εισήχθησαν φέτος θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν όχι μόνο το πρόγραμμα σπουδών που προβλέπεται από τις κρατικές αρχές, αλλά και επιπλέον μαθήματα σε ξένες γλώσσες (κινέζικα ή ισπανικά), αλλά και γνωστικά αντικείμενα που δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε οποιονδήποτε θέλει να ασχοληθεί με τη ναυτιλία.
Στο καλωσόρισμά του ο πρόεδρος του ιδρύματος Μαρία Τσάκος, κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος, τόνισε ότι ειδικά σήμερα χρειάζονται οράματα, όνειρα και ελπίδα, ενώ αναφέρθηκε στον Martin Luther King, ο οποίος σε μια εξίσου δύσκολη εποχή δήλωνε δημόσια: «I have a dream» και όχι: «Ζω έναν εφιάλτη». Αυτό το παράδειγμα των δημιουργικών ονείρων οφείλουν, κατά την άποψή μας, να ακολουθήσουν και άλλοι στο χώρο της ναυτιλίας, όχι μόνο πλοιοκτήτες αλλά και όσοι αγαπούν τη ναυτική παράδοση της χώρας μας και επιθυμούν να τη διατηρήσουν και για τις επόμενες γενεές.
Από την δική του πλευρά, ο καπτάν Παναγιώτης Τσάκος στην ομιλία του προέτρεψε να υπάρξουν και άλλες παρόμοιες ενέργειες σε τόπους, όπου οι νέοι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τα επαγγέλματα της θάλασσας, αψηφώντας την τεράστια ανεργία που βραχυκυκλώνει τη νέα γενιά, ειδικά στην ελληνική περιφέρεια. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε σε όλους τους παρευρισκόμενους η συνεχής αναφορά του Καπετάνιου προς τους νέους μαθητές και τις μαθήτριες ως «παιδιά μου», δείχνοντας την αγάπη με την οποία θα περιβάλλονται σε όλη τους την ζωή.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η παρουσία των τριών γενεών της οικογένειας του καπτάν Παναγιώτη Τσάκου που έδωσαν το «παρών» και εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι το όραμα του ιδρυτή για τη στήριξη των ναυτικών και ναυτιλιακών επαγγελμάτων στη χώρα μας αλλά και στη ναυτομάνα Χίο αποτελεί προτεραιότητα, τόσο για το Ίδρυμα όσο και για την οικογένεια Τσάκου.
O δρ. Νίκος Τσάκος τόνισε, μάλιστα, ότι η συγκεκριμένη μέρα είναι ορόσημο, η οποία θα μείνει στη μνήμη, ως μια πάρα πολύ σημαντική ημέρα, όπως ακριβώς όταν δημιουργείται μια νέα εταιρεία ή παραλαμβάνεται ένα νέο πλοίο. Ο δρ. Τσάκος ανέφερε ότι η ιδέα υλοποιήθηκε μέσα σε 9 μήνες και ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, οι ανταποκριτές θα παρουσιάσουν εκτενώς τις εκδηλώσεις των εγκαινίων αλλά και τη σημαντικότητα του όλου εγχειρήματος, το οποίο έρχεται να ανεβάσει τον πήχη της παρεχόμενης ναυτικής εκπαίδευσης στους νέους μας.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά και Σταύρος Παπαγιαννάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών του για την παγκόσμια απασχόληση προχώρησε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), στο πλαίσιο της ανανεωμένης έκδοσης της έκθεσης «World Employment…
Οι καθυστερήσεις σε παραδόσεις αεροσκαφών εκτιμάται ότι θα επιμείνουν αρκετά περισσότερο από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, οι παραδόσεις αεροσκαφών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ