
Οι ευμετάβλητες σχέσεις Ιράν-ΗΠΑ, οι οποίες μπήκαν σε νέο κύκλο εντάσεων μετά την ανακοίνωση της απόφασης του Αμερικανού Προέδρου Τραμπ να διακόψει την συμμετοχή των ΗΠΑ στην συμφωνία για τα πυρηνικά του Ιράν, ωθούν σε μια σημαντική πτώση των εξαγωγών -κυρίως υγρών φορτίων του Ιράν- ειδικά από το τέλος του 2017.
Συγκεκριμένα σε έκθεσή της η VesselsValue σημειώνει ότι η εποχικότητα που παρατηρείται στον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο δεν αναμένεται να παρατηρηθεί τόσο έντονα για το 2018.
Έτσι λοιπόν εκτιμάται ότι η ναυλαγορά θα επηρεαστεί το προσεχές διάστημα καθώς από τον Νοέμβριο θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι αμερικανικές κυρώσεις σε λιμένες του Ιράν, με αρνητικό αντίκτυπο για τους κλάδους της ευρύτερης ναυτιλίας και της ενέργειας.
Όπως τονίζει η VesselsValue o μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών του Ιράν ανέκαθεν προοριζόταν για την κινεζική αγορά με εξαίρεση τον Δεκέμβριο του 2017 όταν και παρατηρήθηκε μια σημαντική πτώση. Έκτοτε ωστόσο οι κινεζικές εισαγωγές από το Ιράν ακολουθούν μια σταθερή πορεία, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί καθότι ο ασιατικός γίγαντας έχει διαμηνύσει ότι θα εξακολουθήσει τις επιχειρηματικές και εμπορικές σχέσεις με το Ιράν παρά τις αμερικανικές κυρώσεις.
Χαρακτηριστικό επίσης είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς των εξαγωγών του Ιράν, καθώς από τον Ιανουάριο του 2018 81 δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει υγρά φορτία από το Ιράν προς τα λιμάνια όλου του κόσμου, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα.
Μένει λοιπόν να δούμε αν το προσεχές διάστημα οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα είναι αυτοί που θα επηρεαστούν περισσότερο από τις γεωπολιτικές εντάσεις με επίκεντρο το Ιράν.
Πηγή: VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ