
Η ιστορικά δυσμενής θέση στην οποία έχει περιέλθει η αγορά των δεξαμενόπλοιων ψάχνει κάπου να εναποθέσει τις ελπίδες της, όπως αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έκθεση.
Τα κέρδη των VLCCs κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους έφτασαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα στα $6.001 κατά μέσο όρο ημερησίως, με τα κέρδη στην αγορά των Suezmax να ανέρχονται στα $10.908 ημερησίως και σε αυτή των Aframax να κινούνται κατά μέσο όρο στα $9.614 ημερησίως.
Όπως αναφέρει η BIMCO, το 2015 υπήρξε χρονιά-ορόσημο για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς η ναυλαγορά έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων επτά ετών, ενώ κατά το 2016 τα κέρδη αυξήθηκαν μεν στον κλάδο, ωστόσο με μειωμένο ρυθμό. Αντιθέτως, το 2017 η προσφορά δεξαμενόπλοιων ξεπέρασε την ζήτηση με αποτέλεσμα η αγορά να παρουσιάσει απώλειες μετά από τρία συναπτά έτη κερδοφορίας.
Παράλληλα, στην εν λόγω έκθεση επισημαίνεται ότι το 2018 αποδεικνύεται καταστροφικό για την αγορά υγρού φορτίου, καθώς τόσο τα ναύλα όσο και η αξιοποίηση του στόλου έχουν «κατρακυλήσει» σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων δεν έχει αυξηθεί σημαντικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 καθώς τόσο ο αριθμός των VLCC όσο και των Aframax σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζουν μηδαμινές μεταβολές. Συνεπώς, η ναυλαγορά επηρεάζεται σημαντικά ακόμα και από μικρές μεταβολές στη ζήτηση.
Τέλος, εκτιμάται ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να δείξει την δέουσα υπομονή μέχρι το β’ εξάμηνο του 2019, ούτως ώστε να υπάρξει μια ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και ο κλάδος να παρουσιάσει κέρδη ξανά.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Καθώς το Νέο Δελχί επιδιώκει να αναδείξει την Ινδία σε πρωταγωνιστή της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, ένα κρατικό ναυπηγείο της χώρας προχωρά με αποφασιστικά βήματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ