
Ως απόρροια της απόφασης του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για αποχώρηση των ΗΠΑ από την συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και την ανανέωση των κυρώσεων εις βάρος των εταιρειών που επιλέγουν να δραστηριοποιούνται στο Ιράν, ο γαλλικός όμιλος CMA CGM αποφάσισε την εκεί παύση της παρουσίας του και την αποχώρησή του από την χώρα.
Ο Ρούντολφ Σααντέ, επικεφαλής του γαλλικού κολοσσού, που έχει ισχυρή παρουσία και στην αμερικανική αγορά, σε δηλώσεις του, όπως μεταδίδουν τα διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, σημείωσε ότι «λόγω των αποφάσεων της αμερικανικής κυβέρνησης, αποφασίσαμε να τερματίσουμε την δραστηριότητά μας στο Ιράν». Και ο ίδιος προσέθεσε πως: «Οι Κινέζοι ανταγωνιστές μας εμφανίζονται λίγο διστακτικοί, οπότε ίσως να έχουν μία διαφορετική σχέση με τον Τραμπ, αλλά εμείς εφαρμόζουμε τους κανόνες».
Να σημειωθεί ότι πέραν του γαλλικού ομίλου και ο παγκόσμιος ναυτιλιακός κολοσσός η δανέζικη A.P. Moller-Maersk έχει ήδη ανακοινώσει από τον περασμένο Μάιο την απόσυρσή της από το Ιράν.
Από την πλευρά του ο Ιρανός πρόεδρος Χασάν Ρουχανί καλεί τις ευρωπαϊκές χώρες να εντείνουν τις προσπάθειές τους ώστε να μην απειληθεί η παρουσία και δραστηριότητα ευρωπαϊκών εταιρειών στην χώρα του λόγω των αμερικανικών μέτρων. Για το Ιράν είναι η Ευρώπη που πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση της διατήρησης εν ζωή της συμφωνίας του 2015 για το πυρηνικό του πρόγραμμα. Ωστόσο, αν και αρκετές ευρωπαϊκές χώρες υποστηρίζουν ακόμα την συμφωνία, εντούτοις ο φόβος των αμερικανικών κυρώσεων ωθεί μεγάλους ναυτιλιακούς παίκτες στην απόφαση αποχώρησης από την ιρανική αγορά.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ