Η επόμενη μέρα για το Committee του Λονδίνου

Η επόμενη μέρα για το Committee του Λονδίνου

1329
Η επόμενη μέρα για το Committee του Λονδίνου

Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (γνωστού ως Committee) επανεξελέγη ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός στις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018, στη βρετανική πρωτεύουσα.

Oι αρχαιρεσίες επιβεβαίωσαν την εμπιστοσύνη των μελών του Committee στα πρόσωπα του προέδρου και των τριών αντιπροέδρων κ.κ. Κ. Καρούση, Ι. Μ. Λύρα και Σπ. Μ. Πολέμη, οι οποίοι και συγκέντρωσαν σημαντικότατο αριθμό ψήφων. Στη νέα σύνθεση δεν συμμετέχουν οικειοθελώς δυο ιστορικοί οικογενειακοί οίκοι του Λονδίνου, Λως και Μούσκα, αφού οι εκπρόσωποί τους Γεώργιος Μούσκας και Ματθαίος Τ. Λως μετά από πολλά χρόνια συμμετοχής τους αποφάσισαν να μη θέσουν υποψηφιότητα.

Πιο αναλυτικά το νέο συμβούλιο του Greek Shipping Cooperation Committee είναι το ακόλουθο:
Πρόεδρος: Χαράλαμπος Γ. Φαφαλιός
Αντιπρόεδρος Α’: Κων/νος Καρούσης
Αντιπρόεδρος Β’: Ιωάννης Μ. Λύρας
Αντιπρόεδρος Γ΄: Σπύρος Μ. Πολέμης
Μέλη του συμβουλίου, με αλφαβητική σειρά, εξελέγησαν οι:
Ιωάννης Α. Αγγελικούσης, Δημήτρης Δραγάζης, Γιώργος Επ. Εμπειρίκος, , Αντώνιος Κανελλάκης, Αλέξανδρος Κέδρος, Στάθης Κουλουκουντής, Φίλιππος Π.Ν. Λαιμός, Διαμαντής Ι Λεμός., Βασίλειος Ε. Μαυρολέων, ναύαρχος Ευθύμιος Μητρόπουλος, Αντώνης Παληός , Μιχάλης Γ. Πατέρας, Δημήτρης Σαρακάκης, Ανδρέας Τσαβλίρης, Αλέξανδρος Χατζηπατέρας και Ι. Μ. Χατζηπατέρας.
Σημειώνεται πως τα περισσότερα μέλη του ΔΣ είναι επίσης σθεναροί υποστηρικτές του ελληνικού νηολογίου, με σημαντικότατο αριθμό πλοίων νηολογημένων στον Πειραιά, στην Άνδρο και στη Χίο.

Tο Committee αποτελεί ένα ιστορικό όργανο εκπροσώπησης της ελληνικής ναυτιλίας, τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και διεθνώς, το οποίο παρά τη σταδιακή «αποδυνάμωση» της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στη Βρετανία, διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στα βρετανικά και διεθνή ναυτιλιακά fora. Απόδειξη της δυναμικής του Committee αποτελεί, μεταξύ άλλων, και η δραστηριοποίηση της νέας γενιάς των συνεχιστών της ελληνικής ναυτιλιακής παράδοσης, η οποία σταδιακά συμβάλει στον εκσυγχρονισμό του ιστορικού θεσμού εκπροσώπησης της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Την τάση αυτή επιβεβαιώνει και η αλλαγή του καταστατικού που ψηφίστηκε ομόφωνα με την οποία δίδεται η δυνατότητα σε συγγενείς πρώτου βαθμού να αντικαταστήσουν ή και να εκπροσωπήσουν ένα μέλος του ΔΣ σε ορισμένες μηνιαίες συναντήσεις αφού ωστόσο εγκριθεί η εκπροσώπηση από τον πρόεδρο και τους αντιπροέδρους έχοντας σαν σκεπτικό να φέρουν τη νεότερη γενιά πιο κοντά στον ιστορικό θεσμό του Committee.

Ιδιαίτερα σημαντική, ως προς την επίτευξη του συγκεκριμένου αποτελέσματος, είναι η συνεισφορά της ολιγομελούς γραμματείας του Committee, επικεφαλής της οποίας είναι ο υποναύαρχος ΛΣ (εα) Κ. Αμαραντίδης.

O πρόεδρος του  Committee  κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, κατά την εναρκτήρια ομιλία του «χαρτογράφησε» τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η διεθνής ναυτιλία στο εγγύς μέλλον.
Αναφερόμενος στις εμπορικές κυρώσεις των ΗΠΑ τόνισε ότι για την παγκόσμια ναυτιλία οποιαδήποτε απειλή εμπορικού πολέμου θα μπορούσε να προκαλέσει «τριγμούς» στο παγκόσμιο εμπόριο και μια αστάθεια η οποία μέχρι στιγμής δεν ήταν ορατή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Παράλληλα, ο πρόεδρος του Committee επεσήμανε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, εκτός του γεγονότος ότι συμμετέχουν με ένα πολύ σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων, είναι πιθανό να κυριαρχήσουν και ως διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς LNG καθώς επίσης και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως υπογράμμισε ο κ. Φαφαλιός, με την ραγδαία ανάπτυξη του βιβλίου παραγγελιών της και την τεχνογνωσία που διαθέτει, εξελίσσεται σε έναν από τους πιο «πράσινους» στόλους παγκοσμίως. Επιπρόσθετα χαρακτήρισε την ναυτιλία ως την πιο προσοδοφόρα βιομηχανία της Ελλάδας που δεν περιορίζεται στα στεγανά μόνο της χώρας αλλά έχει αποκτήσει παγκόσμιο χαρακτήρα και τόνισε ότι πρέπει να υποστηριχθεί έμπρακτα με κάθε δυνατό τρόπο.

Αναφερόμενος μάλιστα στην λειτουργία του G.S.C.C., o κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός τόνισε πως συνεργάζεται στενά και παραμένει σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με πολλούς θεσμικούς φορείς όπως ο IMO, το ICS, η Intertanko, η Intercargo και BIMCO, με την Ε.Ε., αλλά και με τις εθνικές κυβερνήσεις και μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενώ επεσήμανε τις άψογες σχέσεις συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.