
Ο πετρελαϊκός κολοσσός Saudi Aramco σχεδιάζει να προχωρήσει σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων στον τομέα της διύλισης πετρελαίου και των πετροχημικών.
Η Κίνα, η Μαλαισία και η Ινδία αποτελούν τρεις αγορές στις οποίες ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου του κόσμου θέλει να ενισχύσει την παρουσία του και να αναπτύξει περαιτέρω τις δραστηριότητές του και προς την επίτευξη αυτού του σκοπού αναζητά νέες συνεργασίες. Η Κίνα αποτελεί μία ισχυρή οικονομία με μεγάλη ανάπτυξη, ενώ η Ινδία και η Μαλαισία δύο ταχέως αναπτυσσόμενες και πολλά υποσχόμενες χώρες, στις οποίες θέλει να προσχωρήσει ο σαουδαραβικός πετρελαϊκός κολοσσός.
Υψηλόβαθμο στέλεχος της Saudi Aramco δήλωσε ότι στόχος αποτελεί να αυξηθεί η ικανότητα διύλισης πετρελαίου της εταιρείας από 5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα σε 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως, καθώς και να έχει διπλασιαστεί η παραγωγή των πετροχημικών της έως το 2030.
Η Saudi Aramco έχει ήδη προχωρήσει σε δημιουργία κοινοπραξιών με τρία ινδικά διυλιστήρια πετρελαίου για την κατασκευή ενός διυλιστηρίου στη δυτική ακτή της Ινδίας, αξίας $44 δις, το οποίο εκτιμάται ότι θα παράγει 1,2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα, ενώ στο ευρύτερο συγκρότημα θα υπάρχουν και πετροχημικές εγκαταστάσεις.
Την ίδια ώρα ο πετρελαϊκός κολοσσός βρίσκεται σε συζητήσεις για την πιθανότητα συνεργασίας σε διεθνές επίπεδο με την Abu Dhabi National Oil Company, ενώ έχει συνάψει συμφωνία επίσης με την μαλαισιανή Petronas για την κατασκευή του συγκροτήματος «Refinery and Petrochemical Integrated Development (RAPID)», στην περιοχή Pengerang στην πολιτεία Τζοχόρ, στο νότιο τμήμα της χερσονήσου της Μαλαισίας.
Ωστόσο, πέρα από την επέκταση των δραστηριοτήτων της Saudi Aramco εκτός χώρας, η εταιρεία ενισχύει την θέση της και εντός συνόρων.
Τον περασμένο Νοέμβριο η Saudi Aramco είχε υπογράψει συμφωνία με την Saudi Basic Industries Corp. (SABIC), την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στον χώρο των πετροχημικών. Η συμφωνία αφορούσε την κατασκευή ενός βιομηχανικού συγκροτήματος στη Σαουδική Αραβία, το οποίο θα μετατρέπει το αργό πετρέλαιο απευθείας σε χημικές ουσίες, παρακάμπτοντας το στάδιο της διύλισης. Το εργοστάσιο αυτό αναμένεται να ξεκινήσει τις λειτουργίες του το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ