Στα καλύτερά της η ελληνική ναυτιλία

Στα καλύτερά της η ελληνική ναυτιλία

2051
Στα καλύτερά της η ελληνική ναυτιλία

Η εβδομάδα των Ποσειδωνίων 2018 ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο καθώς για ακόμη μία φορά το 6o Analyst & Investor Forum της Capital Link συγκέντρωσε το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Εξέχουσες προσωπικότητες της διεθνούς ναυτιλίας έδωσαν το παρόν και παρέθεσαν τις απόψεις τους για το μέλλον της ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα στο τελευταίο πάνελ του Forum συμμετείχαν οι Γιώργος Προκοπίου (Dynacom και Dynagas), Ευάγγελος Μαρινάκης (Capital ShipManagement), Γιώργος Οικονόμου (Dryships και Ocean Rig) και Πέτρος Παππάς (Star Bulk Carriers), οι οποίοι έδωσαν το στίγμα για το που κινείται σήμερα η αγορά. Περιβαλλοντικοί κανονισμοί, ναυλαγορά και επενδύσεις ήταν λίγα μόνο από αυτά που συζητήθηκαν.

O Γ. Προκοπίου ανέφερε ότι για καθαρότερες θαλάσσιες μεταφορές τρεις είναι οι πιο βασικοί παράμετροι: τα scrubbers, το low steaming και η χρήση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Ο Έλληνας εφοπλιστής εξέφρασε την απορία του για την «εμμονή» στη χρήση scrubbers, των οποίων τα αποτελέσματα κατά τον ίδιο είναι αμφισβητούμενα, από την στιγμή που η εφαρμογή μειωμένων ταχυτήτων από τα πλοία θα μπορούσε να είναι μια πιο άμεση και φιλική προς το περιβάλλον λύση. Τέλος εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας τονίζοντας ότι θα εξακολουθήσει να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας τα επόμενα χρόνια.

Από την πλευρά του ο Ευ. Μαρινάκης, τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει δραματικές αλλαγές στην αγορά των dry και των containers ενώ όσον αφορά τα tankers, οι μαζικές παραγγελίες νεότευκτων έχουν επιδράσει αρνητικά στην αγορά. Η μαζική παραγωγή πετρελαίου από τις ΗΠΑ, η αύξηση της παραγωγής «μαύρου χρυσού» από την πλευρά του ΟΠΕΚ και οι υψηλές τιμές διαλύσεων παλαιότερων πλοίων, τις οποίες θα πρέπει να εκμεταλλευτούν οι πλοιοκτήτες, θα μπορούσαν να βοηθήσουν την αγορά των tankers να ανακάμψει. Επιπροσθέτως σε ερώτηση για τις πηγές χρηματοδότησης, ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε την επάνοδο της Ασίας (ειδικά της Κίνας και της Κορέας) με τις εταιρείες leasing και τις τοπικές τράπεζες να στηρίζουν ολοένα και πιο πολύ την χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Ο Γ. Οικονόμου ανέφερε ότι η αγορά των bulk carriers βρίσκεται σε ανάκαμψη και προέβλεψε ότι τα κέρδη στον κλάδο θα κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα τα επόμενα 2 με 3 χρόνια καθώς η Κίνα θα αυξήσει τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος το οποίο μεταφέρεται κυρίως με capesizes. Αντιθέτως φάνηκε απαισιόδοξος για την αγορά των tankers, καθώς εκτίμησε ότι το 2018 θα είναι μια δύσκολη χρονιά ενώ από την άλλη πλευρά επεσήμανε ότι η αγορά των LNG παρουσιάζει θετικές προοπτικές.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Π. Παππάς στην αγορά ξηρού φορτίου καθώς όπως δήλωσε το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα είναι θετικό παρά το γεγονός ότι η χρονιά ξεκίνησε λιγότερο καλά από ό,τι αναμενόταν. Για το 2019 ο CEO της Star Bulk προέβλεψε ότι η αγορά ξηρού φορτίου θα κινηθεί με πιο «αργούς» ρυθμούς λόγω αυξημένης προσφοράς πλοίων ενώ για το 2020 φάνηκε πεπεισμένος ότι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα επιδράσουν θετικά στην παγκόσμια ναυτιλιακή οικονομία. Παράλληλα εκτίμησε ότι η Κίνα λόγω αυξημένης μόλυνσης της ατμόσφαιρας αναμένεται να χρησιμοποιεί σιδηρομετάλλευμα καλύτερης ποιότητας με αποτέλεσμα να αυξήσει τις εισαγωγές της από την Βραζιλία, ενώ και η χρήση «καθαρότερου» άνθρακα για τις τοπικές βιομηχανίες θα αυξήσει τις εισαγωγές του από την Αυστραλία, την Νότια Αφρική και τις ΗΠΑ.

Από την άλλη πλευρά αναφερόμενος στον Πρόεδρο Τραμπ και στην εμπορική πολιτική που ασκεί, τόνισε ότι «μπλοφάρει» και ότι εν τέλει θα καταλήξει σε μια εμπορική συμφωνία με την Κίνα με όρους που θα ωφελήσουν εμμέσως την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Τέλος ο κ. Παππάς αναφερόμενος στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες παραδέχτηκε ότι εξακολουθεί να είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο στον χώρο των κεφαλαιαγορών και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην προσελκύουν ακόμα το επενδυτικό ενδιαφέρον. Ωστόσο φάνηκε αισιόδοξος ότι η κατάσταση αυτή θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια.