Η Ιαπωνία επικεντρώνεται στο LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

Η Ιαπωνία επικεντρώνεται στο LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

135
Η Ιαπωνία επικεντρώνεται στο LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

Το International Transport Forum του OECD δημοσίευσε πρόσφατα μια έκθεση αναφορικά με την πιθανότητα να αναδειχθεί η Ιαπωνία σε παγκόσμιο κόμβο LNG, ειδικά για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Η ιαπωνική κυβέρνηση θεωρεί ότι το LNG θα αποτελέσει μελλοντικά το βασικό ναυτιλιακό καύσιμο και γι’ αυτό στόχος της είναι η Ιαπωνία να γίνει κόμβος για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με LNG.

Η Ιαπωνία αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκοσμίως και έχει ήδη προβεί σε ενέργειες για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του International Transport Forum του OECD, η επιτυχία της πολιτικής της ιαπωνικής κυβέρνησης να αναδειχθεί η χώρα σε παγκόσμιο κόμβο LNG εξαρτάται από τους παρακάτω τέσσερις παράγοντες:

1) Η περαιτέρω υιοθέτηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου:  Υπολογίζεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν σήμερα 118 πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο το LNG και ο αριθμός αυτός αναμένεται να έχει σχεδόν διπλασιαστεί μέχρι το 2020.  Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε αναζήτηση σημείων ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG σε βασικές θαλάσσιες διαδρομές Ανατολής- Δύσης.

2) Η διαθεσιμότητα σημείων ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG σε παγκόσμιο επίπεδο: Οι ναυτιλιακές εταιρείες θα αναζητήσουν ένα δίκτυο λιμένων το οποίο θα παρέχει υπηρεσίες ανεφοδιασμού των πλοίων τους με LNG. Τέτοιες εγκαταστάσεις αναπτύσσονται στην Ευρώπη και σε μικρότερο βαθμό στην Ασία και στη Βόρεια Αμερική.

3) Πρόσφατοι και μελλοντικοί περιβαλλοντικοί κανονισμοί: Οι διεθνείς κανονισμοί για τη μείωση των αέριων ρύπων από τα πλοία έχουν οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για εναλλακτικά και φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, όπως το LNG. Νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αναμένεται να τεθούν σε ισχύ στο μέλλον οι οποίοι θα στρέψουν τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές πλοίων προς αναζήτηση «καθαρότερων» καυσίμων.

4) Η στρατηγική θέση κοντά στις εμπορικές θαλάσσιες διαδρομές: Οι μεγάλοι ιαπωνικοί λιμένες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την αυξανόμενη κίνηση containerships κατανάλωσης LNG, λόγω της γεωγραφικής τους θέσης. Για παράδειγμα το λιμάνι του Keihin, το οποίο έχει προβεί στην ανάπτυξη υποδομών για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με LNG, βρίσκεται στο ένα άκρο της διαδρομής του Βόρειου Ειρηνικού, αποτελώντας τον πρώτο λιμένα φόρτωσης και εκφόρτωσης. Το γεγονός αυτό συμβάλλει σημαντικά στην ανάδειξη του συγκεκριμένου λιμένα ως μεγάλο κόμβο ανεφοδιασμού των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Όπως αναφέρει η έκθεση του International Transport Forum του OECD, η Ιαπωνία έχει τις προοπτικές να αποτελέσει έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, της τεχνογνωσίας και των υποδομών της.