
Το μηχανοστάσιο ενός πλοίου μέχρι πρόσφατα ήταν ένας ανδροκρατούμενος χώρος. Την τελευταία δεκαετία, ειδικά λόγω της κρίσης στην χώρα μας, αρκετές νέες Ελληνίδες προσπάθησαν να βρουν μια καλύτερη θέση στον ήλιο επιλέγοντας σπουδές στις ΑΕΝ Μηχανικών της χώρας. Αισίως αρκετές είναι οι διαχειρίστριες εταιρείες που υποστήριξαν ενεργά την ανέλιξη των γυναικών στο ναυτικό επάγγελμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο μέχρι πρόσφατα μερικές γυναίκες απόφοιτοι των ελληνικών ΑΕΝ έφτασαν στα πηδάλια εμπορικών πλοίων ως πλοίαρχοι και σύγχρονες καπετάνισσες, αλλά φαίνεται ότι ένα νέο κύμα Ελληνίδων θα ευδοκιμήσει επαγγελματικά και στα απαιτητικά μηχανοστάσια των εμπορικών μας πλοίων.
Η εταιρεία Hellenic Seaways δείχνει εμπράκτως ότι προσφέρει ίσες ευκαιρίες στο σύνολο των εργαζομένων της, στοιχείο που αποτελεί μέρος της εταιρικής της κουλτούρας.
Η Θεανώ Σιλελόγλου ανήκει στο ανθρώπινο δυναμικό της Hellenic Seaways από το 2010, όπου ξεκίνησε την σταδιοδρομία της ως Γ’ μηχανικός στο πλοίο «Νήσος Μύκονος». Σταδιακά οι ικανότητές καθώς και η γενικότερη συνεισφορά της στην εταιρεία φάνηκε να αναγνωρίζονται μέσω της πρώτης της προαγωγής σε Β’ μηχανικό το 2013. Η εταιρεία εμπιστεύτηκε την Θεανώ Σιλελόγλου προσφέροντάς της μία νευραλγική θέση στον τομέα της αναβαθμίζοντάς την τον περασμένο Μάρτιο σε Α’ μηχανικό.
Το γεγονός αυτό αποτελεί δίχως καμία αμφιβολία μία θετική εξέλιξη για το ζήτημα των ίσων ευκαιριών στον επιχειρηματικό χώρο. Είναι καθόλα γνωστό, πως ο τομέας της ναυτιλίας αποτελεί ιστορικά έναν άκρως ανδροκρατούμενο κλάδο. Η «παράδοση» αυτή, η οποία έχει επιβιώσει ανά τα χρόνια μοιάζει σταδιακά να αναδιαμορφώνεται. Πρακτικές, όπως αυτή της Hellenic Seaways και πρωτοβουλίες, όπως το πρόγραμμα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας για την Ενσωμάτωση των Γυναικών στην Ναυτιλία, συμβάλλουν καταλυτικά στην επαναπροσέγγιση του ζητήματος αυτού και στην δημιουργία ενός περιβάλλοντος, που η επαγγελματική εξέλιξη στα ναυτιλιακά επαγγέλματα δεν θα εξαρτάται από το φύλο, δίνοντας το παράδειγμα στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ