
Ο λιμένας του Ρότερνταμ θα μπορούσε να διευρύνει σημαντικά την διείσδυσή του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας, εάν υπάρξει βελτίωση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών συνδέσεων. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μία νέα έκθεση του γερμανικού Τεχνικού Πανεπιστημίου του Ντάρμσταντ, που παρουσιάστηκε προ ολίγων ημερών στο Μανχάιμ.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην έκθεση, εάν υπάρξει βελτίωση των υπαρχουσών αλλά και προσθήκη νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων με την γερμανική ενδοχώρα τότε το λιμάνι του Ρότερνταμ θα μπορούσε να δει να αυξάνεται το μερίδιό του στις αγορές της νοτιοδυτικής Γερμανίας έως και 23%.
Η έκθεση, που βασίστηκε στις απαντήσεις που δόθηκαν από εταιρείες μεταφορών αλλά και ναυτιλιακές εταιρείες, καταλήγει και σε ορισμένα ακόμα ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Το πρώτο είναι η πίστη της πλειοψηφίας των παραγόντων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών ότι η ψηφιοποιήση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στη μεταφορική διαδικασία. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η διασφάλιση αξιόπιστων συνδέσεων με την ενδοχώρα καθίσταται ο κύριος παράγοντας που καθορίζει την επιλογή λιμένα για την εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορευμάτων.
Ωστόσο, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός λιμένας φιλοδοξεί να επεκτείνει την επιρροή του και στην βορειοδυτική ενδοχώρα της Γερμανίας και συγκεκριμένα στην αγορά του ομόσπονδου κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Στόχος είναι να υπογραφεί το φθινόπωρο σχετική συμφωνία μεταξύ της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ και της κυβέρνησης του ομόσπονδου κρατιδίου, που θα καθορίζει το πλαίσιο περαιτέρω ανάπτυξης των οδικών αλλά και σιδηροδρομικών μεταφορών, κάτι που θα επιτρέψει να γίνει το Ρότερνταμ η φυσική πύλη εξαγωγής και εισαγωγής εμπορευμάτων για την Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία.
Οι μεθοδικές κινήσεις της Αρχής Λιμένα του Ρότερνταμ για περαιτέρω διείσδυση στις αγορές της δυτικής Γερμανίας φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα. Πλέον το Αμβούργο βλέπει τον ανταγωνισμό να οξύνεται και καλείται να λάβει άμεσα μέτρα αντίδρασης στην ολλανδική διείσδυση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Vincent Jannink
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ