Eπανεκτιμάται ο BDI από 1η Μαρτίου 2018

    393
    Eπανεκτιμάται ο BDI από 1η Μαρτίου 2018

    Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

    Τα μικρά μεγέθη των Bulkers, τα Handysizes δε θα συμπεριλαμβάνονται πλέον στον υπολογισμό του Βαλτικού δείκτη.

    Από την 1η Μαρτίου 2018 ο BDI θα επανεκτιμηθεί για να αντικατοπτρίζει σε 40% την απόδοση των ναύλων για τα Capesizes, 30% για τα Panamaxes και 30% για τα Supramaxes, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται πλέον η απόδοση της ναυλαγοράς για τα Handysizes.

    Το Βαλτικό Κέντρο υποστηρίζει ότι σύμφωνα με έρευνα για τη συμβολή των διαφόρων τύπων των πλοίων στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, η συμβολή βαραίνει τα πλοία κατηγορίας Capesize (40%), Panamax (25%), Supramax (25%) και Handysize (10%). Επίσης τόνισε ότι η πτώση τηs απόδοσηw της ναυλαγοράς Handysize δεν επηρέαζε στατιστικά το κλείσιμο του δείκτη.

    Ο κ. Mark Jackson, διευθύνων σύμβουλος του Baltic Exchange, σχολίασε ότι με την πάροδο των ετών η σύνθεση του δείκτη είχε αλλάξει για να αντικατοπτρίζει την υποκείμενη αγορά. “Οι νέοι διορθωτικοί συντελεστές είναι απλά το επόμενο στάδιο ανάπτυξης σε αυτή τη διαδικασία”.

    Ενώ η προγραμματισμένη κίνηση έχει προκαλέσει διαμάχες στην αγορά, ο Τζάκσον είπε: «Έχουμε ακούσει προσεκτικά τα σχόλια από τα μέλη του Βαλτικού και η πλειοψηφία ήταν ενθουσιώδης για τις αλλαγές και τις ευκαιρίες που προσφέρει».

    Ενώ το Handysize δεν θα αποτελεί πλέον συστατικό στοιχείο του BDI, η Βαλτική θα συνεχίσει να αναφέρει το μέγεθος και τον Νοέμβριο του 2017 ξεκίνησε μια δοκιμή για την απόδοση της ναυλαγοράς μιας νέας κατηγορίας Handysize Imabari με χωρητικότητα 38.000dwt και επτά διαδρομές χρονοναύλωσης.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.