Πως κινείται η αγορά των LNG carriers;

Πως κινείται η αγορά των LNG carriers;

314
Πως κινείται η αγορά των LNG carriers;

Συγκρατημένες εμφανίζονται οι προβλέψεις για την πορεία των ναύλων στην αγορά των LNG carriers, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο. Σύμφωνα με έρευνα του οίκου Drewry, αύξηση κατά 11% αναμένεται στην προσφορά των πλοίων μεταφοράς LNG κατά την διάρκεια του τρέχοντος έτους λόγω του αυξανόμενου αριθμού παραγγελιών για νέα πλοία τα περασμένα έτη, αλλά και της μειωμένης δραστηριότητας ανακύκλωσης των μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων.

Από την άλλη πλευρά η αυξημένη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG δεν εξισορροπεί την υπερπροσφορά στην συγκεκριμένη αγορά.

Για το 2018 αναμένεται να παραδοθούν παγκοσμίως 69 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, συνολικής χωρητικότητας 11 εκατ. κυβικών μέτρων.

Ωστόσο αναλυτές της Drewry επισημαίνουν ότι, λόγω του χαμηλού επιπέδου των ναύλων που μάλλον θα επικρατούν στην spot αγορά, 45 από τα 69 πλοία τελικά θα παραδοθούν εντός του τρέχοντος έτους, συνολικής χωρητικότητας 7,6 εκατ. κυβικών μέτρων, ενώ η παράδοση των υπόλοιπων πλοίων θα αναβληθεί για το 2019. Συγχρόνως αναμένεται ένας χαμηλός ρυθμός ανακύκλωσης των συγκεκριμένων τύπων πλοίων.

Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε μία πίεση των τιμών των ναύλων προς τα κάτω, με το πρώτο τρίμηνο του 2018 να εμφανίζεται «ασθενέστερο» από το τελευταίο τρίμηνο του 2017. Οι ναύλοι αναμένεται να βελτιωθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2018, καθώς θα παρατηρηθούν αυξημένη ζήτηση από την Κίνα για φορτία LNG, «απορροφώντας» σημαντικά ένα σημαντικό μέρος της υπεπροσφοράς στην εν λόγω αγορά.