
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research οι μεγάλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, γίνονται μεγαλύτερες και νεότερες: οι στόλοι που αποτελούνται από 25 και άνω πλοία αντιπροσωπεύουν το 67,07% του Ελληνικού στόλου σε όρους DWT, και ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται αυτούς τους στόλους αυξήθηκαν σε 50 το 2017 από 46 το 2016, 41 το 2015, 40 το 2014 και 35 το 2013. Ωστόσο ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε σημαντικά το 2017. Η συνολική μείωση αφορούσε σε 41 εταιρείες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 11 νέες εταιρείες έκαναν την είσοδό τους και σε συνδυασμό με την αύξηση των πλοίων και της χωρητικότητάς τους, είναι εμφανές ότι η ενοποίηση σημείωσε μεγαλύτερη πρόοδο το 2017 συγκριτικά με τα τελευταία 20 χρόνια.
Οι μικρότερες εταιρείες (με στόλο 1-2 πλοίων) μειώθηκαν το 2017 σε 233 από 265 έναν χρόνο πριν. Η μεγάλη κατηγορία των στόλων από 25 και άνω πλοία ηλικίας 0-9 ετών επεκτείνεται σημαντικά, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 199.833.358 DWT από 188.404.805 DWT το 2016 και 154.332.959 DWT το 2015. Οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τέτοιους στόλους είναι σήμερα 31, αυξημένες σε σχέση με το 2016 (30), το 2015 (24), το 2014 (22) και το 2013 (14).
Οι πλοιοκτήτες με στόλο χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. ανέρχονταν το 2017 σε 75, συγκριτικά με τους 68 το 2016 και κατέχουν λίγο παρακάτω από το 80% του συνόλου του Ελληνικού στόλου (79,58%), συγκριτικά με το 2016 (77,47%), το 2015 (76,7%), το 2014 (74%) και το 2013 (71,33%).
Η ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου συνεχώς βαίνει μειούμενη: Η μέση ηλικία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε περαιτέρω το 2017 και ανήλθε σε 11,8 έτη από 12,19 έτη το 2016. Οι στόλοι ηλικίας 20 ετών και άνω μειώθηκαν από 235 το 2016 σε 200 το περασμένο έτος, αντιπροσωπεύοντας μία μεγάλη μείωση και των εταιρειών που διαχειρίζονταν τέτοιους στόλους.
Ωστόσο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται πολύ μικρούς σε ηλικία στόλους (0-9 ετών) οποιουδήποτε μεγέθους παρουσίασαν μια ελαφρά μείωση, από 187 το 2016 σε 184 το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ