
Στα χέρια της αεροπορικής εταιρείας Emirates βρίσκεται πλέον το μέλλον του γίγαντα των αιθέρων, του Airbus A380, δέκα χρόνια έπειτα από την έναρξη παραγωγής του.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικά μέσα και παράγοντες της διεθνούς αεροπορικής βιομηχανίας οι πωλήσεις της «ναυαρχίδας» της Airbus, που ήρθε να ανταγωνιστεί το 747 της Boeing, έχουν περιοριστεί σημαντικά, ως αποτέλεσμα της στροφής πολλών εταιρειών προς αγορά μικρότερων και πιο οικονομικών τύπων αεροσκαφών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου της οικογένειας Airbus A320.
Μία από τις λίγες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες διεθνώς που «επιμένουν» στην αγορά του Α380 είναι η Emirates, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο πελάτη με συνολικές παραγγελίες 142 αεροσκαφών. Ωστόσο, από τα 142 έχει παραλάβει μόλις λίγα παραπάνω από 100.
Πριν από λίγες εβδομάδες στο πλαίσιο του Dubai Air Show Emirates και Airbus είχαν συζητήσεις για πιθανή παραγγελία επιπλέον 36 Α380, αξίας $16 δις. Όμως, παρά την επιθυμία της Airbus οι συζητήσεις δεν είχαν θετική κατάληξη και παρά τις πληροφορίες ότι τα δύο μέρη έχουν επανέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σημάδια συμφωνίας δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι εάν δεν επέλθει συμφωνία με την Emirates, η Airbus σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει σε σταδιακή αναστολή παραγωγής του αεροσκάφους, μολονότι κι άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η British έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για αγορά του Α380. Ωστόσο, χωρίς τον μεγάλο της πελάτη την Emirates η Airbus φαίνεται πως δεν θα συνεχίσει την παραγωγή του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FRIEDEMANN VOGEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ