
Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση της Κίνας έχει εγκαινιάσει και εφαρμόζει ένα ευρύτατο πρόγραμμα στροφής προς το LNG για την παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, εγκαταλείποντας τον έως τώρα κυρίαρχο αλλά «βρώμικο» άνθρακα. Πρόκειται για μία πολιτική που υποστηρίζει θερμά ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ και η οποία εστιάζει στην αλλαγή του ενεργειακού μείγματος που χρησιμοποιούν οι οικιακοί καταναλωτές της Κίνας, ιδίως για θέρμανση.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνονται ταχύτατα οι ανάγκες της χώρας για εισαγωγή LNG, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω τα επόμενα 3-4 χρόνια. Σύμφωνα με το Thomson Reuters Eikon οι εισαγωγές LNG στην Κίνα εκτιμάται πως θα καταγράψουν φέτος αύξηση κατά 50%, αγγίζοντας τους συνολικά 39 εκατ. τόνους, καθιστώντας την χώρα ως τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα LNG στον κόσμο.
Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Νότια Κορέα, με εισαγωγές που φτάνουν τους 37 εκατ. τόνους, ενώ την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία, η οποία για όλο το τρέχον έτος εκτιμάται πως θα έχει πραγματοποιήσει εισαγωγές 83,5 εκατ. τόνων LNG. Στην Ιαπωνία εκτιμάται πως θα σημειωθεί αξιόλογη μείωση το επόμενο έτος στις εισαγωγές LNG, καθώς αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των σταθμών παραγωγής πυρηνικής ενέργειας που θα τεθούν σε λειτουργία: από 5 που είναι σήμερα σε 9.
Να σημειωθεί ότι οι τιμές LNG στην spot αγορά της ΝΑ Ασίας αυτήν την εβδομάδα έφτασαν στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων τριών ετών, αγγίζοντας τα $10,90/MMBtu, σύμφωνα με το «World Gas Intelligence».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DOMENIC AQUILINA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ