
Άνοδος στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων ενδεχομένως να παρατηρηθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2018, σύμφωνα με τον CEO της Frontline, Robert Hvide Macleod. Η άνοδος των ναύλων που αναμένεται θα οφείλεται στη σημαντική αύξηση στην δραστηριότητα ανακύκλωσης παλαιότερων σε ηλικία πλοίων που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με τον ίδιο, τους ερχόμενους μήνες.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της Clarkson, έχει ήδη παρατηρηθεί αύξηση στην ανακύκλωση tankers τον τελευταίο χρόνο. Το 2016 η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων που εστάλησαν προς ανακύκλωση ανερχόταν σε 2,3 εκατ. τόνους, ενώ κατά τη διάρκεια του 2017 η αντίστοιχη συνολική χωρητικότητα έχει τετραπλασιαστεί. Συγκεκριμένα φέτος έχουν οδηγηθεί προς ανακύκλωση 95 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 9,5 εκατ. τόνων.
Ο κ. Macleod ανέφερε χαρακτηριστικά ότι εάν οι πλοιοκτήτες επιθυμούν να σημειωθεί ανάκαμψη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τότε θα πρέπει να αποσύρουν από τον στόλο τους τα λιγότερο αποδοτικά πλοία. Ο ίδιος προσέθεσε ότι εφόσον η ζήτηση στα δεξαμενόπλοια αυξηθεί, όπως αναμένεται, τότε θα παρατηρηθεί σημαντική άνοδος στους ναύλους στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία θα ενισχυθεί περαιτέρω από την ανακύκλωση των πλοίων.
Ωστόσο, η υπερπροσφορά στην αγορά των δεξαμενόπλοιων ενισχύεται περαιτέρω καθώς καταγράφηκε αύξηση στον αριθμό παραγγελιών για νέα πλοία το 2017 κατά 17%, συγκριτικά με το περασμένο έτος.
Την ελπίδα για ανάκαμψη των ναύλων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αντικρούει η τελευταία πρόγνωση του οίκου Drewry, σύμφωνα με την οποία επιβεβαιώνεται ότι οι ναύλοι στην αγορά των crude tankers αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το 2018 μετά την απότομη πτώση που έχουν ήδη καταγράψει κατά το τρέχον έτος.
Φωτό: teekay.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ