
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Σύμφωνα με ανάλυση της Capital Link, η αύξηση των εισαγωγών άνθρακα από την Κίνα περιορίσθηκε φέτος, καθώς η άνοδος, κατά περίπου 23% που σημείωσε το 2016, μειώθηκε σε λιγότερο από το ήμισυ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός ότι υπήρξε μια αναπάντεχη ανοδική πορεία φέτος στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, ενώ ταυτόχρονα οι όγκοι εισαγωγών άνθρακα είναι κάτω από τα μέγιστα επίπεδα του 2013 και 2014. Δεδομένου ότι η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα, η απότομη πτώση έπαιξε σημαντικό ρόλο στην γενική επιδείνωση της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η πρόσφατη τάση στην Κίνα προς την όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση από το φυσικό αέριο για την κάλυψη των ενεργειακών της αναγκών με το κλείσιμο αρκετών ορυχείων και χαλυβουργείων φέτος αποτελεί ένδειξη της δέσμευσης της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Ταυτόχρονα, με την εγχώρια παραγωγή να «αγωνίζεται» κάτω από τις κυβερνητικές πιέσεις που επέβαλαν κλείσιμο μονάδων, οι αγοραστές έχουν στρέψει την προσοχή τους προς τις εισαγωγές άνθρακα υψηλότερης ποιότητας.
Από την άλλη πλευρά λόγω των πρόσφατων ειδήσεων σχετικά με την έλλειψη φυσικού αερίου κατά την έναρξη της χειμερινής περιόδου, σε συνδυασμό με στοιχεία που δείχνουν αύξηση κατά 3,6% των αποστολών άνθρακα τον περασμένο Νοέμβριο, (σε σχέση με τον περασμένο Οκτώβριο), στους 22 εκατ. τόνους, εκτιμάται ότι η ζήτηση εξακολουθεί να υφίσταται και μπορεί ακόμα να υποστηρίζει την ανοδική τάση της ναυλαγοράς.
Aξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό θαλάσσιο εμπόριο παρουσίασε πολύ ισχυρότερη ανάπτυξη φέτος, παρά την υστέρηση που παρατηρήθηκε στις εισαγωγές της Κίνας καθώς χώρες, όπως η Νότια Κορέα σημείωσαν απότομη άνοδο του όγκου εισαγωγών και στήριξαν την αγορά.
Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές δεν φαίνονται ρόδινες όμως. Οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς είναι αυτοί που παρουσιάζουν – κατά το μεγαλύτερο μέρος – αναιμικά επίπεδα ανάπτυξης στις εισαγωγές, ενώ οι μεγάλες αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Ινδία, που κάποτε θα αποτελεί πρωταθλήτρια αγορά, επιδιώκουν επίσης να μειώσουν την εξάρτησή τους από τον άνθρακα και να στρέψουν την προσοχή τους σε καθαρότερες πηγές ενέργειας.
Με την μετάβαση στην καθαρή ενέργεια και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να γίνονται πιο ανταγωνιστικές, μακροπρόθεσμα η πρόβλεψη της κατανάλωσης άνθρακα βρίσκεται σε ύφεση, γεγονός που θα έχει σημαντική επίδραση στο ναυτιλιακό εμπόριο του τρίτου μεγαλύτερου εμπορεύματος χύδην ξηρού φορτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ