
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η στατιστική ανάλυση της βάσης δεδομένων EEDI του IMO κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένα σημαντικό μερίδιο του στόλου των νεοναυπηγηθέντων πλοίων συμμορφώνεται ήδη με τις απαιτήσεις του σχεδιασμού της τρέχουσας και της μελλοντικής (2025) αποτελεσματικότητας.
Συγκεκριμένα το 71% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 69% των πλοίων μεταφοράς γενικού φορτίου, το 26% των τάνκερ και το 13% των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου ήδη συμμορφώνονται με την απαίτηση 2025 EEDI (δηλαδή – 30% πιο ενεργειακά αποδοτικά τα πλοία σε σύγκριση με τη γραμμή αναφοράς). Για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από 1%.
Για το λόγο αυτό, η μελέτη συνιστά την αναθεώρηση των υφιστάμενων στόχων του EEDI και τη θέσπιση μελλοντικών προτύπων σχεδιασμού, που θα πρέπει να βασίζονται στην απόδοση των 10% καλύτερων πλοίων σε κάθε κατηγορία.
Η ανάλυση της βάσης δεδομένων IMO EEDI αποκαλύπτει ότι, με εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ένα μεγάλο μέρος των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες συμμορφώνονται ήδη με τη βελτίωση κατά 30% που απαιτείται από το στόχο της Φάσης 3 κατά μέσο όρο τη δεκαετίας.
Η Φάση 3 αφορά τα πλοία που κατασκευάστηκαν μετά το 2025, τα οποία θα πρέπει να έχουν απόδοση σχεδιασμού, τουλάχιστον 30% χαμηλότερη από την γραμμή αναφοράς.
Λιγότερο από το 1% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου συμμορφώνεται με τους στόχους της Φάσης 3.
Ωστόσο, η απόδοση των κορυφαίων 10% ηγετών της αγοράς μεταξύ των φορτηγών πλοίων ικανοποιεί σχεδόν τις απαιτήσεις της Φάσης 3.
Δεδομένου ότι κανένας μεταφορέας χύδην φορτίου δεν έχει αναφέρει την χρήση καινοτόμων ηλεκτρικών και / ή μηχανική εξοικονόμηση ενέργειας, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες περαιτέρω βελτίωσης σε αυτή την κατηγορία πλοίων.
Αυτό επίσης ισχύει για όλους τους μεγάλους τύπους πλοίων, εκ των οποίων μόνο το 9% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναφέρει την χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.
Προκειμένου να δοθεί κίνητρο για την περαιτέρω ανάπτυξη τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας τα καινοτόμα σχέδια πλοίων, η αναθεώρηση των υφιστάμενων και ο καθορισμός των μελλοντικών προτύπων σχεδιασμού θα πρέπει να βασίζεται την απόδοση του 10% των καλύτερων πλοίων στην αγορά.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JEON HEON-KYUN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ