Αναπτύσσεται η εμπορική ναυσιπλοΐα κατά μήκος της διαδρομής του Βόρειου Περάσματος

    169
    Αναπτύσσεται η εμπορική ναυσιπλοΐα κατά μήκος της διαδρομής του Βόρειου Περάσματος

    Στις 24 Νοεμβρίου 2017, το «Fedor Ushakov», ένα νέο πολυλειτουργικό παγοθραυστικό πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε για την Sovcomflot (SCF Group) προκειμένου να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Sakhalin-2, ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρώτο του ανατολικό πέρασμα από τη ναυτιλιακή οδό των Βορείων Θαλασσών (Northern Sea Route -NSR).

    Το πλοίο το οποίο θα έχει ως μόνιμη επιχειρησιακή βάση το νησί Sakhalin (Οχοτσική θάλασσα), κάλυψε μια διαδρομή μεγάλου γεωγραφικού πλάτους χωρίς τη βοήθεια άλλου παγοθραυστικού πλοίου, παρά τις δύσκολες συνθήκες πάγου κατά μήκος διαφόρων τμημάτων της διαδρομής. Το «Fedor Ushakov» ταξίδεψε με ασφάλεια 2.194 ναυτικά μίλια (4.063 χλμ.), σε 8 ημέρες, 9 ώρες και 58 λεπτά, κινούμενο με μια μέση ταχύτητα 10,9 κόμβων (20,2 χλμ. / ώρα).

    Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το «Fedor Ushakov» αντάλλαζε πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των πάγων κατά μήκος της διαδρομής τόσο με τη διοίκηση του NSR, όσο και με παγοθραυστικά της Atomflot, και λάμβανε όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα πλοήγησης.Fedor Ushakov in E Siberian Sea ice

    Από μεριάς προδιαγραφών, το «Fedor Ushakov» είναι από τα καλύτερα πλοία στην κατηγορία του, συνδυάζοντας υψηλή ικανότητα ελιγμών, ισχυρό σύστημα πρόωσης, μεγάλη χωρητικότητα επιβατών ενώ είναι και φιλικό προς το περιβάλλον. Το πλοίο είναι ικανό να ταξιδεύει μέσα σε πάγο πάχους έως 1,5 m, με κάλυμμα χιονιού πάχους έως 20 cm, με σταθερή ταχύτητα 3 κόμβων.

    Η Sovcomflot πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της εμπορικής ναυσιπλοΐας κατά μήκος της διαδρομής του Βόρειου Περάσματος. Το 2010, το δεξαμενόπλοιο «SCF Baltica» έγινε το πρώτο πλοίο μεγάλης χωρητικότητας που πέρασε μια διαδρομή μεγάλου γεωγραφικού πλάτους από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το ταξίδι αυτό απέδειξε τη δυνατότητα και την οικονομική σκοπιμότητα της χρήσης του NSR ως διαδρόμου μεταφοράς για πλοία μεγάλης χωρητικότητας.