Η θέση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της Ε.Ε.

    58
    Η θέση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της Ε.Ε.

    Η ECSA με ανακοίνωσή της αναφέρθηκε στην προσωρινή συμφωνία της 9ης Νοεμβρίου μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου Υπουργών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το πλαίσιο της αναθεώρησης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων (EU Emissions Trading System – ETS), η οποία και εγκρίθηκε εχθές από τα κράτη μέλη της Ε.Ε. Προς το παρόν στη νέα αναθεωρημένη πολιτική για το EU ETS δεν συμπεριλαμβάνεται η ναυτιλία.

    Όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε εκδηλώσει προ πολλού την προθυμία του να συμπεριληφθεί και η ναυτιλία στο ETS από το 2023, στην περίπτωση ανεπαρκούς προόδου στις διαπραγματεύσεις του ΙΜΟ όσον αφορά την στρατηγική μείωσης του CO2.

    Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, ανέφερε ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον προς την ένταξη της ναυτιλίας στο ΕTS και ότι είναι σωστή η απόφαση της Ε.Ε. να δώσει χρόνο στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και τα μέλη του για να αντιμετωπίσουν το θέμα των εκπομπών CO2 στον τομέα της ναυτιλίας.

    Τον Απρίλιο του 2018 ο IMΟ θα πρέπει να προχωρήσει προς την υιοθέτηση ενός αρχικού στρατηγικού σχεδίου με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία, ενώ την άνοιξη του 2023 θα πρέπει να έχει προβεί στην υιοθέτηση μίας αναθεωρημένης τελικής στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.

    Στην τελευταία συνάντηση μεταξύ των μελών του IMO που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας πρότειναν οι συνολικές εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία να μην ξεπερνούν τα επίπεδα του 2008, καθιερώνοντας το 2008 ως έτος κατά τη διάρκεια του οποίου οι εκπομπές αέριων ρύπων έφτασαν στο ανώτατό τους σημείο.

    Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ABEDIN TAHERKENAREH