
Η ναυπήγηση ολοένα και μεγαλύτερων σε χωρητικότητα containerships απειλεί να διαταράξει την επιδιωκόμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει containerships χωρητικότητας 18.000 TEUs και άνω, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να έχει παραδοθεί μέχρι τα τέλη του 2020, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει και η αντίστοιχη ζήτηση.
Αναλυτικά, οι εταιρείες CMA CGM και MSC (Mediterranean Shipping Company) προχώρησαν σε παραγγελίες 20 συνολικά ULCVs (Ultra Large Container Vessels) εντός του 2017. Λαμβάνοντας υπόψη τον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά, είναι πολύ πιθανόν και άλλες εταιρείες να προχωρήσουν σε ανάλογες παραγγελίες, με δυσμενή αποτελέσματα για την ισορροπία προσφοράς- ζήτησης στην αγορά των containerships.
Επιπλέον, η COSCO Shipping ανακοίνωσε πρόσφατα ότι μέσα από έκδοση νέων μετοχών αξίας $1,9 δις θα χρηματοδοτήσει τη ναυπήγηση είκοσι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διαφόρων κατηγοριών, ενώ υπάρχουν ανεπιβεβαίωτες φήμες ότι και η Hyundai Merchant Marine ετοιμάζεται να παραγγείλει άλλα 14 νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας έως και 22.000 TEUs.
Μένει να αποδειχθεί κατά πόσο στο μέλλον θα υπάρξει η αντίστοιχη ζήτηση η οποία θα «απορροφήσει» την υπερπροσφορά χωρητικότητας σε containerships ή κατά πόσο θα διαταραχθεί περαιτέρω η ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης στην αγορά των containerships.
Φωτό: cma cgm.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ