
Την υψηλότερη θέση παγκοσμίως συνεχίζει να κατέχει ο ελληνόκτητος στόλος, σε όρους DWT, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση για το 2017 που εξέδωσε πρόσφατα η Παγκόσμια Διάσκεψη Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD). Όπως απεικονίζεται και στον παρακάτω πίνακα, ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων ανέρχεται σε 4.199, συνολικής χωρητικότητας 309 εκατ. περίπου τόνων. Σημαντικά αυξημένη καταγράφεται η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου σε σχέση με πέρυσι, καθώς σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD του 2016 η συνολική χωρητικότητα των ελληνόκτητων πλοίων ανερχόταν τότε σε 293 εκατ. τόνους, περίπου.
Σε ό, τι αφορά την φετινή έκθεση της UNCTAD, η Ιαπωνία κατέχει τη δεύτερη θέση παγκοσμίως, έχοντας στόλο από 3.901 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 223,86 εκατ. τόνων και η Κίνα την τρίτη θέση, με στόλο 5.206 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 165,42 εκατ. τόνων.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύνθεση του στόλου των πλοίων που διαθέτουν οι δέκα μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες χώρες του κόσμου. Η Ελλάδα, σύμφωνα με το παρακάτω διάγραμμα, διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο σε δεξαμενόπλοια. Σε αντίθεση η Κίνα διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο από πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου παγκοσμίως, ενώ η Γερμανία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι ΗΠΑ και η Νορβηγία από την άλλη πλευρά διαθέτουν μεγάλο μερίδιο σε offshore πλοία.
Η έκθεση της UNCTAD για το 2017 αποτελεί μια ακόμα απόδειξη ότι ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ισχυρός, παρά τη γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί στη διεθνή ναυλαγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ