
Ειδική και άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα διεξήχθη από τη VesselsValue σχετικά με το συνολικό αριθμό των παραδόσεων σε νεότευκτα πλοία που έχει πραγματοποιηθεί από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα.
Στις αρχές του 2017 οι προγραμματισμένες παραδόσεις πλοίων εντός του τρέχοντος έτους υπολογίζονταν σε 2.440 πλοία. Ωστόσο, μόλις το 50% αυτών έχει τελικά παραδοθεί. Από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα 1.220 πλοία έχουν παραδοθεί στους πλοιοκτήτες τους.
Όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα τα μεγαλύτερα ποσοστά παραδοτέων πλοίων (60-70%) μέσα στο 2017 αφορούσαν πλοία μεταφοράς LPG και bulk carriers, ενώ μικρότερα ποσοστά παράδοσης (10-20%) αφορούσαν πλοία κατηγοριών MODU (Mobile Offshore Drilling unit) και OSV (Offshore Support Vessel).
Οι περισσότερες παραδόσεις πλοίων έχουν πραγματοποιηθεί από τα κινέζικα ναυπηγεία (457 πλοία) και ακολουθούν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας (308) και της Νότιας Κορέας (242).
Σύμφωνα με τη VesselsValue, ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων πλοίων συνήθως επιβραδύνεται καθώς προχωρούμε στα τέλη ενός έτους. Πολλοί είναι οι πλοιοκτήτες, σύμφωνα με τους αναλυτές της VesselsValue που επιθυμούν από εδώ και στο εξής να παραλάβουν τα πλοία τους το 2018 και όχι τους τελευταίους δύο μήνες του 2017, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα πλοία θα θεωρηθούν κατά 1 χρόνο μικρότερα σε ηλικία.
Το γεγονός ότι οι μισές από τις προγραμματισμένες παραδόσεις σε νέα πλοία δεν έχει πραγματοποιηθεί εντός του 2017, σημαίνει ότι με την έλευση του νέου έτους μάλλον θα καταγραφεί ένας σημαντικά υψηλός αριθμός παραδόσεων σε πλοία όλων των κατηγοριών.
Οι σημαντικά μειωμένες παραδόσεις σε νεότευκτα πλοία αντιπροσωπεύουν την αβεβαιότητα που επικρατεί στη διεθνή ναυλαγορά. Πλοιοκτήτες ενδεχομένως καθυστερούν την παραλαβή των πλοίων τους, καθώς υπάρχει ήδη μεγάλη ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης που επηρεάζει δυσμενώς την πορεία των ναύλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ