
Στην επίσημη παρουσίαση της επιχείρησης ανέλκυσης του ναυαγίου του Φ/Γ «CABRERA» θα παραστεί αύριο, 27 Οκτωβρίου και ώρα 14.00 μμ, στο λιμάνι του Λαυρίου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Η ανέλκυση του πρυμναίου τμήματος του πλοίου κρίθηκε αναγκαία από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος. Την επιχείρηση έχουν αναλάβει τρεις εταιρίες (SMIT, MEGATUGS, ANTIPOLLUTION), με εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το συγκεκριμένο κομμάτι του πλοίου που ήταν χαλύβδινο και βρισκόταν σε βάθος 35 μέτρων και σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή, ανελκύστηκε από ειδικό γερανό 2.400 τόνων που είχε έρθει από την Ολλανδία για το σκοπό αυτό.
Το τμήμα του πλοίου που ανελκύστηκε, θεωρείται απόβλητο και θα οδηγηθεί σε διαλυτήριο στην Τουρκία.
Σημειώνεται, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι τα υπόλοιπα κομμάτια του ναυαγίου αποφασίστηκε να παραμείνουν στη θάλασσα, καθώς δεν κρίθηκαν από τους ειδικούς του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. επικίνδυνα για το περιβάλλον και θεωρούνται αδρανή.
Όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου του ΥΝΑΝΠ, το Υπουργείο υποστηρίζει σταθερά την ανέλκυση όλων των ναυαγίων, που αποτελούν επιβαρυντικά στοιχεία για το θαλάσσιο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό έχει δώσει εντολή για την ανέλκυση των ναυαγίων του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και του «Sea Diamond».
Το φορτηγό πλοίο «Cabrera», σημαίας Αntigua & Barbuda, το οποίο ήταν φορτωμένο με 3,5 χιλιάδες μετρικούς τόνους σιδήρου προσάραξε στις ακτές της Άνδρου τις πρώτες πρωινές ώρες της 24ης Δεκεμβρίου 2016, λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Το πλήρωμα είχε απομακρυνθεί σώο από το πλοίο μετά από ειδική επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος και με τη συνδρομή ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού.
Από την προσάραξη του πλοίου είχε προκληθεί αρχικά μικρής έκτασης ρύπανση από πετρελαιοειδή, η οποία αντιμετωπίστηκε από ειδικά συνεργεία, ενώ στη συνέχεια απαντλήθηκαν οι περίπου 40 τόνοι καυσίμων που μετέφερε στις δεξαμενές του το πλοίο.
Πηγή: Hellenic Coast Guard, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ