
Οι εταιρείες Facebook και Microsoft ενώνουν τις δυνάμεις τους για την πραγματοποίηση του έργου «MAREA», του πιο τεχνολογικά προηγμένου υποθαλάσσιου καλωδίου για τη μεταφορά δεδομένων. Μέσα από το έργο αυτό οι δύο εταιρείες, σε συνεργασία με την ισπανική Telxius Telecom S.A., θα επιτύχουν ταχύτητες έως 160 terabits (Tbps) δεδομένων ανά δευτερόλεπτο, 16 εκατ. φορές υψηλότερες από αυτές ενός μέσου οικιακού δικτύου, ξεπερνώντας το «Faster», το αντίστοιχο εγχείρημα της Google.
Η Telxius, ως πάροχος τηλεπικοινωνιών στην Ισπανία και ως διαχειρίστρια του έργου, θα πωλήσει και θα μισθώσει μέρος της χωρητικότητας του καλωδίου σε εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών, ενώ η Facebook και η Microsoft θα αξιοποιήσουν το μερίδιο που κατέχουν στο έργο για την ικανοποίηση των δικών τους αναγκών.
Το έργο «MAREA» που στα ισπανικά σημαίνει παλίρροια, ξεκινά από την Βιρτζίνια Μπιτς και καταλήγει στο Μπιλμπάο της Ισπανίας, σε αντίθεση με τα μέχρι σήμερα αντίστοιχα διατλαντικά καλώδια που ξεκινούσαν είτε από τη Νέα Υόρκη είτε από το Νιου Τζέρσεϊ. Το νέο υποθαλάσσιο καλώδιο ενισχύει τη συνδεσιμότητα μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης, η οποία πολλές φορές «διαταράσσεται» από ακραία καιρικά φαινόμενα.
Το έργο των τριών εταιρειών ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2016 και ολοκληρώθηκε μόλις πριν από λίγο καιρό, ενώ αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από το 2018. Το μήκος του καλωδίου φτάνει τα 6.600 χλμ και το βάρος του ανέρχεται σε 4.650 τόνους, βάρος ίσο με αυτό 34 γαλάζιων φαλαινών.
Το φιλόδοξο εγχείρημα θα αναβαθμίσει τις υπάρχουσες υποδομές και θα εξυπηρετήσει τις αυξανόμενες ανάγκες για υπηρεσίες ίντερνετ και επικοινωνιών, καθώς εκτιμάται ότι θα οκταπλασιαστεί έως το 2025 τη διασυνοριακή διαδικτυακή κίνηση.
Η θάλασσα ενώνει εταιρείες-μεγαθήρια και λειτουργεί ως ο μεσολαβητής μετάδοσης big data στην εποχή της πληροφορίας.
Φώτο: microsoft.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ