
Ενδιαφέρον προκαλεί στα διεθνή ΜΜΕ και σε αναλυτές η πρόσφατη ανακοίνωση του World Economic Forum σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη γειτονική Αλβανία. Ειδικά με την ανάπτυξη του λιμένα του Δυρραχίου αλλά και τα μεγαλεπήβολα σχέδια των Κινέζων στον Πειραιά και των Γάλλων στη Θεσσαλονίκη, το σιδηροδρομικό δίκτυο της γειτονικής χώρας αποκτά και πάλι ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Αλβανίας είναι εξαιρετικά άσχημη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου βρίσκεται σε αχρηστία, σύμφωνα με ειδική έκθεση που εκδόθηκε την Πέμπτη. Η Αλβανία μάλιστα κατατάσσεται 101η στον κόσμο στον παγκόσμιο δείκτη ανταγωνιστικότητας ως προς την ποιότητα των σιδηροδρόμων και μόνο το 1% της εσωτερικής επιβατικής κίνησης διεξάγεται με τρένα. Η σιδηροδρομική σύνδεση είναι ανύπαρκτη με όλα τα γειτονικά της κράτη, πλην λίγων συνδέσεων για μεταφορές εμπορευμάτων με το γειτονικό Μαυροβούνιο.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Αλβανία κατασκευάστηκε κατά την περίοδο από το 1946 έως το 1986, κυρίως για να βοηθήσει τη βιομηχανία της χώρας, ενώ το συνολικό μήκος της είναι 420 χιλιόμετρα. Εδώ και 20 χρόνια από την πτώση του προηγούμενου καθεστώτος τα Τίρανα δεν έδωσαν προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που σήμερα φαίνεται να προβληματίζει όσους προετοιμάζουν μεγαλεπήβολα σχέδια για συνδυασμένες μεταφορές και ολοκληρωμένα συστήματα και δίκτυα μεταφορών στα δυτικά Βαλκάνια. Αν και η κυβέρνηση στα Τίρανα υποσχέθηκε να ανακατασκευάσει το δίκτυο για να βελτιώσει την εμπορική κίνηση προς την πρωτεύουσα από το λιμάνι του Δυρραχίου, αλλά και να συνδέσει εμπορικά τη χώρα με τις γειτονικές ‘αλβανόφωνες’ κοινότητες, χωρίς την υποστήριξη κοινοτικών φορέων και ιδιωτών το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Η κυβέρνηση επιθυμεί μάλιστα να κατασκευάσει άμεσα νέα δίκτυα προς τη FYROM, το Κοσσυφοπέδιο και το Μαυροβούνιο αλλά αναζητά τη στήριξη των Βρυξελλών, ευρωπαϊκών τραπεζών και ιδιωτών ή ιδρυμάτων ως χορηγών με μικρή μάλλον επιτυχία.
Φωτό: apdurres.com.al
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ