
Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών η κινητικότητα αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην Ευρώπη. 20 εκατ. άνθρωποι εργάζονται σήμερα στις μεταφορές σε ολόκληρη την Ευρώπη, γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένας στους δέκα Ευρωπαίους πολίτες ζει από τον τομέα των μεταφορών. Κατά συνέπεια, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης, κινητικότητα και μεταφορές έχουν τεράστια σημασία για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Την άποψη αυτή ασπάζονται 30 ευρωπαϊκές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η ECSA, η CLIA EUROPE, και ο ESPO, που ζητούν από την ΕΕ να αυξηθούν οι επενδύσεις στις μεταφορές αξιοποιώντας το πλαίσιο του μηχανισμού «”Συνδέοντας την Ευρώπη” (CEF) – Τομέας Μεταφορών».
Ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» συνιστά ένα βασικό εργαλείο χρηματοδότησης της ΕΕ, το οποίο αναπτύχθηκε ειδικά για να κατευθύνει επενδύσεις στις ευρωπαϊκές μεταφορές, την ενέργεια και τις ψηφιακές υποδομές.
Όπως σημειώνει η Ειρήνη Τσάκωνα, policy advisor στην ECSA, «Οι Ευρωπαίοι πολίτες και πελάτες απαιτούν ασφαλή, αξιόπιστη, αποδοτική, πράσινη, πολυτροπική και έξυπνη κινητικότητα. Αλλά βασίζονται επίσης και σε μία καλύτερη διασύνδεση μεταξύ κόμβων και μέσων μεταφοράς. Αυτό απαιτεί αυξημένη χρηματοδότηση για τον μηχανισμό CEF». Για την ECSA ο στόχος αυτός αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και γι’ αυτό κρίνει αναγκαία τη συνεργασία όλων των οργανισμών και φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μεταφορών στην ΕΕ.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι μπορεί να κάνει η σωστή αξιοποίηση των κεφαλαίων του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) αναφέρει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο διεθνώς ηλεκτρικό πορθμείο, το οποίο θα λειτουργήσει στην γραμμή μεταξύ Δανίας (Ελσινόρης) και Σουηδίας (Χέλσινγκμποργκ) πριν το τέλος του χρόνου, το οποίο υποστηρίχθηκε από το CEF με ένα ποσό σχεδόν 13 εκατ. ευρώ και το οποίο θα παρέχει βελτιωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας για χιλιάδες κατοίκους των δύο περιοχών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/CARSTEN KOALL & danishshipping.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ